@-PPP-: jest roznica pomiedzy debilnym ruszaniem z przeciaganiem obrotow do czerwonego pola, a pomiedzy dynamicznym ruszaniem, ktore nie zwieksza spalania - nie trzeba sie toczyc przeciez ;)
@mojwa: Dlatego właśnie najszybsze są samochody z wypożyczalni, ewentualnie służbowe. Tam się nikt nie przejmuje takimi szczegółami. A kolega uzyskał odpowiedź, jak ruszyć szybciej, tego oczekiwał. :)
@mojwa: łe tam, zarzynać od razu. Jak mój silnik jest dogrzany tak jak powinien, to przy mokrej nawierzchni od czasu do czasu leci bokiem na odcince (tył napęd). Samochody są tak skonstrułowane, że ogranicznik (odcinka) mniej więcej w połowie czerwonego pola jest w miarę bezpieczny.
@miiihau: Ważne jest też żeby nie startować z maksymalnych obrotów bo trakcje będzie łapał dłuuugo + sprzęgło nie będzie zadowolone. Każde auto ma inne idealne obroty na start (u mnie jest to około 3500-3900) do tego dochodzi czynnik czy nawierzchnia jest sucha, czy mokra jak również jak działa kontrola trakcji, czy jest wyłączona itd.
Prawdziwe wrocławianki z krwi i kości już spakowały walizy i spier.doliły do Karpacza bo tam nie ma problemu z dostępnością sojowego latte i nie śmierdzi. Z żadnego innego miasta nie ma tylu memów co ze stolicy dolnego śląska.
Robię to tak:
1. Odpuszczam sprzęgło aż zacznie brać, lekko gazu i odpuszczam sprzęgło do końca
2. Około 2 sekundy na jedynce, sprzęgło do końca
3. Wrzucam dwójkę przechodząc przez luz
4. Odpuszczam spokojnie sprzęgło i daję gaz
5. Czytam napis "Motocykle są wszędzie" na Renault Thalii przede mną :(
#prawojazdy #technikajazdysamochodem
1. wciskasz sprzęgło,
2. wrzucasz 1 bieg
3. jak się zmienia światło, to jednocześnie bardzo szybko puszczasz całkowicie sprzęgło i wciskasz gaz do dechy.
1. trzymasz gaz i sprzęgło jedną nogą by nie tracić obrotów
2. puszczasz
1. Wciskasz gaz
2. Strzelasz
ja robie tak:
wciskam lekko gaz odpuszczajac jednoczesnie
Zaczniesz sam opłacać sobie paliwo to zrozumiesz, że to nic złego :-)