Wpis z mikrobloga

#bekaztransa piszę o radę, bo to zawsze temat sporny, a tak naprawdę żaden przełożony, który powinien mieć większe doświadczenie nigdy nie daje mi jednoznacznej odpowiedzi. Mianowicie kto jest odpowiedzialny za rozłożenie towaru na naczepie/powierzchni ładunkowej? Według prawa to nawet i pasy ma robić niby załadowca, interpretacje są różne, ale w sytuacji jak kierowca ma podłożony pod krawędź towar, a on to rozkłada paleciakiem po naczepie - powinien to robić czy nie?

  • 10
  • Odpowiedz
@CzarnyGK: W teorii zabezpieczenie towaru również zaladowca pod nadzorem kierowcy. Ale na palcach jednej ręki zliczę takie sytuacje.

@Konkol: Na drodze mandat dostanie i tak kierowca, potem ciąganie się z załadowczą o pokrycie wydatków zapewne.
  • Odpowiedz
@Konkol: IMO to nie ma znaczenia kto rozkłada, bo w momencie podpisania papierów i wyjazdu z miejsca załadunku odpowiedzialność bierze już na siebie kierowca. Jak ma zastrzeżenia, to nie powinien wyjechać z miejsca załadunku.
  • Odpowiedz
@Konkol: to jeśli chodzi o sam fakt pracy, to domyślnie jest tak jak CzarnyGK napisał, że ułożenie jest po stronie załadowcy, jeśli miałoby być inaczej to jest to zwykle ( ͡° ͜ʖ ͡°) wyraźnie zaznaczone przez zleceniodawcę i kierowcy często dostają z tego tytułu jakiś bonus. Gorzej, jeśli taki załadunek to "niespodzianka"
  • Odpowiedz
@Konkol: Dlatego jak jest temat marketowy, nawet już po otrzymaniu zlecenia powinno paść pytanie czy kierowca sam ładuje/rozładowuje. Odpowie że tak to poprosić o dokładkę do zlecenia a jak nie dadzą to STORNO
  • Odpowiedz
@jasiu87: tak, ale poza tematami marketowymi nieraz nie widać, jak podejrzliwie podpytuje to zawsze jest - kierowca nie ładuje, a potem wychodzi jak wychodzi na miejscu xD
  • Odpowiedz