Wpis z mikrobloga

@SunnO: sieć powrotna prądu trakcyjnego
Prąd zasilający pojazd szynowy dopływa przez sieć jezdną, a następnie przez szyny powraca do podstacji. Ta część sieci trakcyjnej, która bierze udział w przewo- dzeniu prądu powracającego od pojazdu do ujemnej szyny pod- stacji trakcyjnej, nazywa się siecią powrotną.

Jako, że szyny są izolowane to przechodzi prąd z jednego toku na drugi.
  • Odpowiedz
@SunnO: @DrumBass: @kacappylon: to nie jest uziemienie, bo przewody nie są połączone z glebą. Szyny są połączone z zaciskiem masowym prostownika na podstacji i do nich uszyniane są np maszty semaforów, ogrodzenia, barierki
i słupy trakcyjne(grupowo, lub dawniej indywidualnie).
  • Odpowiedz
@SunnO: wyrównanie potencjałów między szynami. Dzięki temu jak łączysz szyny dając krok z szyny na drugą - to ewentualny prąd płynie tym kablem zamiast poprzez twoje jaja. Pomaga to też zachować ciągłość elektryczną szyn do podstacji - jak coś pęknie na łączeniu to prąd dzięki takim połączeniom sobie ominie pęknięcie :)
  • Odpowiedz
@SunnO: Poza tym poczytaj ile infrastruktury technicznej jest wymaganej na kolei. Możesz się zdziwić ;) Samo położenie torów jest proste, ale mamy bardzo mało firm które potrafią poradzić sobie z resztą.
Kiedyś jechałem w pociągu z ich ekspertem i to wymieniał jako jeden z największych problemów.
Druga kwestia to głupota zarządów, mogliby dosłownie pociągnąć światłowody po całej długości torów i dostarczać dodatkowo Internet.
  • Odpowiedz
mogliby dosłownie pociągnąć światłowody po całej długości torów i dostarczać dodatkowo Internet.


@apo: to z niezłym ekspertem jechałeś. Już od dawna przy modernizacjach kładzenie światłowodu jest standardem i korzysta z niego nie tylko PKP tylko też banki i właśnie dostawcy internetu. Dodatkowo od razu wrzuca się dodatkowe peszle, żeby w razie potrzeby pociągnąć nimi dodatkowe światłowody.
  • Odpowiedz