Wpis z mikrobloga

Wywiad z Mario Isolą bo oprócz brand new bolidów są jeszcze brand new opony.

(...) Tires are designed with a different philosophy (...) drivers can push because the new compounds are designed to have less degradation, less overheating, wider working range and especially with a new aero package you can follow another car without losing downforce. That means there is no requirement to manage to much the race pace. That's why i believe probably in some cases it will be interesting to see the race pace in some circuits, especially on high speed circuits (...)


Mniej kapryśne opony, szersze okienko, mniej degradacji, mniej zarządania ogumieniem, brzmi spoko co nie?

#f1
  • 13
wg mnie to kolejna kastracja f1, niedlugo nie trzeba bedzie wgl obierac strategii.

bardziej wytrzymale opony i wyrzucenie reguly opon z q2.

wkrotce jedyna strategia to bedzie wybor opon na start i jeden pitstop w wyscigu


@checkerimg: Nie zgodzę się. To takie samo gadanie, jak ciągłe wciskanie, że DNA Formuły 1 to brak ustandaryzowanych części. Bajka opowiadana przez bogate teamy, aby zachować swoją przewagę.

W temacie opon to brak konieczności stosowania
@Referentdsniezgodnosci: wyscigi endurance to wyscigi dlugodystansowe i nie trwaja 1,5h, pitstopow jest kilka i kierowca kierowcy nierowny.

@snieznykoczkodan: ja podzielam zdanie @Prychacz, to byl najlepszy okres jesli chodzi o strategie opon. 3-4 pity, szybka degradacja i wiekszy wplyw mechanikow na koncowy rezultat. co do racecraftu, to ciezko stwierdzic, ale mowi sie, ze nowe opony mialyby pozwolic na pushowanie przez caly wyscig...
czas pokaze jak to bedzie wygladalo.
@checkerimg: ziomeg, kierowca zazwyczaj siedzi minimum 1,5h i robi podczas takiego stintu jeden pitstop (zależnie od formatu). Dzięki wcale nie najgorszym oponom, ciśnie lap za lapem bez większego oszczędzania. Do tego porównywalny sprzęt i sporo walki na torze. Na koniec całkiem sporo strategi z rotacją opon, kierowcy i tankowaniem.
Prawdziwe ściganie szkoda że słabo to się ogląda bo jednak ogarnięcie tego to trochę szachy 4d.

Przejdźmy teraz do F1 gdzie od
ja podzielam zdanie @Prychacz, to byl najlepszy okres jesli chodzi o strategie opon. 3-4 pity, szybka degradacja i wiekszy wplyw mechanikow na koncowy rezultat. co do racecraftu, to ciezko stwierdzic, ale mowi sie, ze nowe opony mialyby pozwolic na pushowanie przez caly wyscig...

czas pokaze jak to bedzie wygladalo.


@checkerimg: jasne, zobaczymy co z tego wyjdzie, ja w każdym razie jestem optymistą. Nie mam nic przeciwko temu, aby opony przestały