Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
#motocykle
Czy w przypadku małych pojemności motocykli, napięcie mierzone multimetrem na akumulatorze, przy włączonym silniku i światłach, na wolnych obrotach, czyli np. 1400 RPM podaje też 14V jak w przypadku dużych motocykli?

Pytam, bo na razie na szybko zmierzyłem napięcie i przy włączonym silniku na wolnych obrotach (bez dotykania manetki), mam jakieś 12V z groszami, a dopiero jak delikatnie trzymam gaz (nie wiem czy 2500 obrotów ma czy 3000 obrotów), to dopiero napięcie ma jakieś tam 14V. Czyli podczas jazdy ładowanie jest, ale jak moto stoi w miejscu to zastanawiam się czy czasem te 12V sprawia, ze nie ma żadnego ładowania i czy mi akumulator wtedy wysysają żarówki.

W razie czego co może być przyczyną problemu? Chyba, ze to normalne i ja tylko histeryzuję.

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #6217b8be35706f4419862984
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: LeVentLeCri
Roczny koszt utrzymania Anonimowych Mirko Wyznań wynosi 235zł. Wesprzyj projekt
  • 3
  • Odpowiedz
Zależy od motocykla, ale tak, są modele w których na obrotach jałowych ładowanie praktycznie nie istnieje. W serwisówce powinieneś mieć informacje dot. alternatora, zazwyczaj parametry znamionowe osiągają przy 4-5 tys obrotów.
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania: prądnica daje tyle napięcia i natężenia żeby bilans nie był ujemny. Nawet jak mój mały burgman ledwo odpalał to mimo wszystko światła dobrze świeciły a po kilku minutach na wolnych obrotach rozrusznik kręcił jak szalony przy ponownym odpalaniu.
  • Odpowiedz