Wpis z mikrobloga

nawet na sporo słabszym


@tank_driver: No z tym "sporo słabszym" to bym nie przesadzał. Jasne Amiga miała dedykowane układy generujące ładny dzwięk i grafikę ale problem był w tym, że to były właśnie dedykowane, niewymienne układy ze swoimi dziwnymi czasem ograniczeniami. Stąd w praktyce sprzęt się dosyć szybko starzał jak chciałeś zrobić upgrade to musiałeś wymienić amigę napraktycznie wyższy znacznie droży model. Do tego te wszystkie Doomy i inne na amigę
o z tym "sporo słabszym" to bym nie przesadzał. Jasne Amiga miała dedykowane układy generujące ładny dzwięk i grafikę ale problem był w tym, że to były właśnie dedykowane, niewymienne układy ze swoimi dziwnymi czasem ograniczeniami. Stąd w praktyce sprzęt się dosyć szybko starzał jak chciałeś zrobić upgrade to musiałeś wymienić amigę napraktycznie wyższy znacznie droży model.


@Kryspin013: To bylo pozniej, OCS zjadalo kazde XT na sniadanie, nie dosc ze do
No z tym "sporo słabszym" to bym nie przesadzał.


@Kryspin013: Demonem prędkości PC też nie był. W najmocniejszej konfiguracji na AMD 386 DX-40 można było wyciągnąć 8 klatek na pełnym ekranie. Dopiero 486 DX2 66 MHz zapewniało kinowe 25 kl./sek.
@tank_driver: tu głównym problem było to, ze natywny ukłąd graficzny Amigi działał na bitplanach a nie na chunky czyli typowym ukłądzie kolorów RGBRGBRGB... programować gry ala Doom owszem można było ale każdą klatkę należało także przekonwertować włąśnie z RGB na bitplany co pochłaniało nieco wydajności.. jednak że Amigi miały porty rozrzerzeń i np. do takiej A1200 można było dokupić kartę ze znacznie szybszym procesorem to dawało już wiecej możliwości a także
ZawzietyRobaczek - @tank_driver: tu głównym problem było to, ze natywny ukłąd graficz...
a takich ludzi zawsze było mało


@ZawzietyRobaczek: Dziekuje za dorodny wpis, o braku trybu chunky jak najbardziej slusznie, odnosnie KK to tak jak mowisz, geniusz jakich brakuje a co jest tego powodem? Kasa! Nawet taki KK moglby zamiast siedziec godzinami ktore nigdy nie zostana zapłacone oklepac jakiegos klikacza na Androida i cieszyc sie comiesiecznym przelewem. Znamienne jest natomiast to jak bardzo jest uparty i jak wiele mu sie udało, szkoda ze
@detalite: Gdzie samo DX Doom miał głęboko bo Carmack nie korzystał z dobrodziejstw FPU. Gdzieś mignęła mi opinia o nim jako o osobie 'prawie' autystycznej, na pewno jest jednym z dwóch znanych mi programistów którzy podczas programowania potrafią się odłączyć od otoczenia i tworzyć przełomowe rzeczy. Drugą z nich jest Linus Akesson który ogarnął ładowanie z dyskietki 'on the fly' ponad 30 lat od premiery C64. Ma też na koncie stworzenie