Wpis z mikrobloga

Jak poprawnie odliczyć ikze od podatku?
#ikze
Od niecałego roku jestem posiadaczem izke, a z racji rozpoczynającego się okresu rozliczeń podatkowych chyciałbym podpytać o wskazówki dotyczące poprawnego odliczenia moich wpłat od podatku. Jestem pracownikiem administracyjnym nie prowadzę żadnej działalności, więc całość mojego wynagrodzenia pochodzi z tytułu umowy o pracę. Swoje zeznanie jak co roku złoże na dokumencie pit 37, jednak znalazłem informację że chcąc skorzystać z ulgi dla posiadaczy ikze, konieczne jest rowneż złożenie załącznika pit/o. Teraz nasuwa mi się pytanie, czy poza samym załącznikiem pit/o konieczne jest załączenie dowodów wpłat na moje ikze?

Niestety brak mi doświadczenia w sprawach podatkowych i chyba obsługi wyszukiwarki Google, ponieważ nigdzie nie znalazłem jasnej instrulcji jak postępować.
  • 4
  • Odpowiedz
@zabiuszka93: nie musisz dołączać dowodów wpłat, zsumuj sobie ile wpłaciłeś na IKZE i tyle wpisz. Dowody pokażesz jak będzie kontrola. Jak ja wpłacam, to w tytule przelewu wpisuję "WPŁATA IKZE NAZWA INSTYTUCJI NR PESEL XXXX"
  • Odpowiedz
@zabiuszka93: nie, nie dołączasz żadnych zaświadczeń, tak samo jak odliczając ulgę na internet nie dołączasz rachunków za internet

ale w razie gdyby US coś zakwestionował to dobrze jest to jednak mieć...
  • Odpowiedz