Wpis z mikrobloga

Zmodyfikowana Tesla Model S Plaid pokonuje 1/4 mili w 8.943 sekundy ustanawiając nowy rekord w kategorii aut seryjnie produkowanych: https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-model-s-plaid-completed-the-quarter-mile-in-8-943-seconds-setting-a-new-world-record-for-any-production-car-in-history Kilka miesięcy temu ten sam model (bez modyfikacji) pobił oficjalny rekord świata na odcinku 1/4 mili z czasem 9.23s o czym wspomniałem tutaj [link]( https://www.wykop.pl/wpis/57567587/kilka-dni-temu-a-dokladnie-11-maja-samochod-tesli-/) Żaden seryjnie produkowany samochód nigdy wcześniej nie pokonał "ćwiartki" w czasie poniżej 9 sekund. Warto wspomnieć, że najlepszy czas na 1/4 mili wśród wszystkich samochodów należy do prototypowego Rimac Nevera i wynosi 8.58s.
#tesla #motoryzacja
yurai007 - Zmodyfikowana Tesla Model S Plaid pokonuje 1/4 mili w 8.943 sekundy ustana...

źródło: comment_16444040137tMNP0KdHDYgpOaLyBUrR2.jpg

Pobierz
  • 18
Warto wspomnieć, że najlepszy czas na 1/4 mili wśród wszystkich samochodów należy do prototypowego Rimac Nevera i wynosi 8.58s.


@yurai007: Coś mi nie grało. Najszybszy czas na 1/4 wśród wszystkich samochodów (w tym specjalnie do tego budowanych) to 3.22 sekundy.
GaiusBaltar - > Warto wspomnieć, że najlepszy czas na 1/4 mili wśród wszystkich samoc...
Zgoda, ale do Rimaca mogę sobie kupić i pojechać po bułki do biedry :)


@filip_k: Gratulacje sukcesu w życiu. Mnie nawet na Teslę S Plaid nie stać. ¯\_(ツ)_/¯

A tak na serio, ten Rimac też seryjny jeszcze nie jest, zobaczymy czy będzie. Rimac nie miał jakichś wielkich sukcesów z produkcją na większą skalę.
@GaiusBaltar:

A tak na serio, ten Rimac też seryjny jeszcze nie jest, zobaczymy czy będzie. Rimac nie miał jakichś wielkich sukcesów z produkcją na większą skalę.


Mieli zacząć produkcję w 2020, ale się przedłużyło bo pandemia.
@yurai007: no i to jest chyba jedyna przewaga elektryków nad spalinowymi samochodami - przyśpieszenie, które może wgnieść w fotel. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@KatpissNeverclean: przewag jest więcej, ale trzeba spędzić z elektrykiem troche więcej czasu.
Generalnie przewagi i wady elektryków są inne niż się wydaje.
Generalnie przewagi i wady elektryków są inne niż się wydaje


@KeepCalm: Tzn niby jakie? Mniej oczywiste jak wkurzający jednostajny szum od opon, czuł pedał gazu w tych mocniejszych elektrykach, koszty szybkiego ładowania, słabe hamulce?
@cwlmod:

Zalety:
cisza, brak wibracji, tania jazda jeśli ładujesz w domu, dawanie mu na zimnym, eksplatacja sprowadzająca się do ładowania i dolewania płynu do spryskiwaczy, masa miejsca w bagaznikach

Minusy:
"dziwne" problemy niektórych ludzi w trkacie jazdy nimi (bóle głowy, złe samopoczucie - jest kilka filmów na yt o tym), ciężki kloc, zasięg zależy od pogody, ładowanie w trasie, ogrzewanie auta, problemy z serwisem jak coś się sypie, problemy z jakością
ogrzewanie auta


@KeepCalm: To jest problem? Przecież nagrzanie jest natychmiastowe i można to zaprogramować. Wiadomo, że zasięg spada ale i tak jest założenie że codziennie masz możliwość podpięcia auta pod gniazdko
@cwlmod:
Jeśli auto w garażu trzymasz to ogólnie temperatura może nie być problemem, więc to pomijam.
Zasięg spada, raczej warto sobie samą dupę podgrzać niż cale powietrze w aucie.