Wpis z mikrobloga

@Noxarian: hej, jasne że tak każde uwagi są dla mnie ważne, szczególnie jak jest poważny bug bo muszę się go szybko pozbyć!
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hej,
Najpierw, powiem że kawał dobrej roboty zrobiłeś, fajna koncepcja i realizacja.

Przede wszystkim napotkałem na problem z mapą, tzn, im dłużej się gra tym dłużej trwa przełączenie na ekran mapy. Ewidentnie za dużo się wtedy dzieje, w pewnym momencie dostęp trwał kilkanaście sekund i gra przestawała mieć sens. Skończyłem na otrzymaniu klucza od Rat Kinga.
Dzisiaj po odpaleniu gry na nowo jest lepiej, bo czas spadł do ~5s, ale to ciągle za długo, to musi działać natychmiastowo.
Odpalałem na Samsung S8, oprócz mapy chodzi wszystko super.
  • Odpowiedz
Jedna rzecz, który jest może nie intuicyjna, czy lekko irytująca to mechanika spoglądania góra-dół. Domyślam się, że jest to przemyślane i ciężko by było tego uniknąć.
Biorąc pod uwagę, że wszystko jest w 3d, to na mobilkach, może dałoby się spoglądanie góra-dół zrealizować przez gest (po ustalonych pozycjach jak jest teraz), albo dać możliwość swobodnego spoglądania. Byłoby to chyba bardziej naturalne (oczywiście w wersji na PC to nie zadziała), a nie wpływa
  • Odpowiedz
@Lucass3d: skoro jesteśmy w tamacie bugów, to u mnie (poco f3) glitchuje się delikatnie mgła - widać jakby siatkę oraz postać często chodzi dość krzywo - obraca się o jakieś 10 stopni względem kątów prostych.
  • Odpowiedz
@Noxarian: Hej, wielkie dzięki za te informacje bo są bardzo pomocne.
- rzeczywiście ktoś już wspomniał o mapie ale nie wiedziałem co się dzieje, dzięki Twojemu opisowi chyba zlokalizowałem problem, jak rozumiem mapa czasem z niewiadomych przyczyn się jakby nakłąda (nie czyści starej warstwy) i w pewnym momencie robi się tych warstw tyle że zamula. Już się tym zajmuję i jak najszybciej będę chciał wydać aktualizację która to naprawi (jak tylko to usunę ;)
- od Rat Kinga powinieneś otrzymać oko dla Watcher'a - drzewa z okiem, ten da Ci za to klucz, brama jest na północy za kratami.

-tak też myślałem o przesuwaniu mapy dotykiem, jak ogarnę błędy to zajmę się usprawnieniami, dobry pomysł
- postaram się jakoś oznaczyć ważne pkty na mapie (te drzwi do których jet klucz), jeśli jeszcze nie znalazłeś to na górze na środku
  • Odpowiedz
@DOgi: dzięki za feedback, jeśli masz na myśli delikatną siateczkę widoczną w mgle to jest chyba efekt optymalizacji żeby szybciej chodziło. Chodzenie krzywo może być efektem animacji kamery, która miała dać wrażenie naturalności ale ponieważ jest jakby losowa to czasem koleś ciut zerka na boki zamiast na sztywno patrzeć prosto. Mam nadzieję, że to o to chodzi ;)
  • Odpowiedz
@Lucass3d: Z tym chodzeniem krzywo, to ma to swój urok, u mnie prawie nigdy nie patrzymy prosto, ale jakoś to się uzupełnia z kontrolerem po lewej stronie. Przez ten ciągły ruch postaci, to na początku myślałem że jest oparty na akcelerometrach telefonu i zacząłem odruchowo machać na lewo i prawo. To też jest jakaś koncepcja na delikatne rozglądanie góra-dół (bo na boki to już by była przesada, ze względu na
  • Odpowiedz
Jeszcze jeden drobiazg. Napisy pod paskami życia i many, są w moim przypadku mikroskopijne, tak jakby się nie skalowały prawidłowo z resztą interfejsu.
  • Odpowiedz
@Noxarian: tak sobie pomyślałem, że człowiek w zasadzie nie patrzy cały czas sztywno prosto tylko rozgląda się na boki więc to taka próba dodania realności, nie wiem czy trafiona. Sprawdzę jak jest z napisami. Narazie walczę z mapą ;)
  • Odpowiedz
Jak już się zacznie grać to jest to niezauważalne, chociaż na początku to pomyślałem, że trochę jak na statku ;) Ewentualnie można lekko załagodzić efekt bujania.

Może jakaś mała podpowiedź, ale bez psucia zabawy, gdzie znajdę niebieski klucz na drugim poziomie? Wydaje mi się że wszystko odkryłem.
I czy te "drzewa" z dziurą w środku, są tylko elementem dekoracyjnym?
  • Odpowiedz