Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mirki pracuję na umowie o pracę, od kilku lat zarabiam w tej chwili ok. 25 000 - 28 000 netto (pozyskiwanie klientów w branży produkcyjnej). Boli mnie jak cholera opodatkowanie, jak widzę, że kosztem dla firmy jestem o ponad 20 000 większym od mojej wypłaty netto. Jednak mam szefa, który boi się, że na JDG zacznę świadczyć usługi konkurencji i straci nade mną "kontrolę". Druga sprawa - nawet jak go przekonam, to zdaje się oficjalnie nie mogę świadczyć usług byłemu pracodawcy, jest coś takiego, prawda? Trzy - ile realnie jestem w stanie zyskać? #praca #podatki #jdg #nowylad

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #61fa9efa99f26e000a5d7344
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: karmelkowa
Przekaż darowiznę
  • 15
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania: Przygotuj wypowiedzenie i połóż szefowi na biurku, może to mu uświadomi jaką ma realnie nad Tobą kontrolę. Możesz świadczyć usługi na rzecz byłego pracodawcy, nie możesz tylko korzystać z małego ZUSu i liniowego/ryczałtu przez pewien czas. Ile zyskasz? weź brutto brutto, przemnóż przez 1,16 i policz ile by Ci zostawało w różnych wariantach podatkowych przy takiej kwocie netto na fakturze.
  • Odpowiedz
OP: @baxiu90: A co się miałem znać na ryczałcie choćby, jeśli mnie nie dotyczył? Wiem za to ile oddaję co miesiąc i z grubsza korzystając z kalkulatorów internetowych przeliczałem. Staram się być dobrym w tym, co robię...i chyba wychodzi.
@JesusOfSuburbia: dzięki
@kocot: Niepowiązane. Pracowałem wcześniej poza krajem, łyknąłem języka, lekko poznałem branżę.
@msgdn: Dziękuję za rzeczową odpowiedź.

Ten komentarz został dodany przez osobę
  • Odpowiedz