Wpis z mikrobloga

Jest wstępne porozumienie Polski i Ukrainy co do zezwoleń przewozowych - drogowych dla Ukrainy i kolejowych dla polskich firm przez UA.
Szczegółów nie ma, bo beda ustalane - w tym limit przewozów. Polska obiecuje znacznie zwiekszyć liczbe zezwoleń, a Ukraina oprócz przepuszczenia ruchu kolejowego zgodziła sie konsultowanie planu rozbudowy infrastruktury i przejśc granicznych - przypominam to brak rozbudowy przejść był oficjalnym powodem zmniejszenia przez PL zezwoleń przewozowych dla UA.
Dodatkowo jest tez mowa o ułatwieniu dla Orlenu w kwestii wejscia na rynek ukraiński.
Jeszcze coś o wspołpracy KGHM.

https://www.unian.net/politics/polsha-i-ukraina-obnarodovali-sovmestnoe-zayavlenie-v-sfere-infrastruktury-novosti-ukraina-11689072.html

#ukraina #neuropa #4konserwy
  • 20
  • Odpowiedz
@Zuben: @szurszur:

a Ukraina oprócz przepuszczenia ruchu kolejowego zgodziła sie konsultowanie planu rozbudowy infrastruktury i przejśc granicznych - przypominam to brak rozbudowy przejść był oficjalnym powodem zmniejszenia przez PL


Rozbudowa przejść z UE jest też w interesie Ukrainy, więc spoko ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
A już to większość pisała jak to Polska jak zwykle odpuściła z opuszczona głową, a tu może się okazać że w końcu zrobiły jakiegoś niezłego deala
  • Odpowiedz
,,Podczas spotkania okazało się, że polskie koncerny naftowo-gazowe PGNiG i PKN Orlen są zainteresowane inwestycjami w ukraińskim sektorze naftowo-gazowym. Dlatego też strony zgodziły się na ułatwienie współpracy z NJSC "Naftogaz Ukrainy" w tym kierunku. Ze swojej strony KGHM wyraził gotowość do rozpoczęcia negocjacji w sprawie wspólnego zagospodarowania złóż metali nieżelaznych. Jak informował wcześniej UNIAN, Wielka Brytania, Polska i Ukraina planują ogłosić utworzenie nowego formatu współpracy między państwami." Cześć artykułu dotycząca Orlenu i
  • Odpowiedz
Myślę że jeśli uda się to dobrze rozegrać to zwłaszcza KGHM może sporo na tym zyskać, cytując Wikipedię...,,Na terytorium Ukrainy skoncentrowane są wielkie zasoby rud manganowych i żelaza, uranu, węgla koksującego, siarki rodzimej, soli kamiennej i potasowej, surowców do produkcji cementu. Ukraińskie zasoby mineralno-surowcowe są jednymi z najlepszych jakościowo zasobów na świecie."
  • Odpowiedz
@szurszur: co?? nie jest źle?? wystarczyło że Ukraina państwo kilka razy słabsze gospodarczo lekko nacisnęła Polskę a my już ustępujemy znów okazuje się że jesteśmy miękkim partnerem, a my chcemy sie Niemcom stawiać żałosne. A wszystko z inicjatywy tego zdrajcy Dudy.
A co zyskaliśmy, tylko to co straciliśmy czyli odblokują nam transport i to nie wiadomo kiedy. Jeśli rozbudują przejścia graniczne to rozbudują to za Polskie pieniądze ofiarowane Ukrainie w formie
  • Odpowiedz
A co zyskaliśmy, tylko to co straciliśmy czyli odblokują nam transport i to nie wiadomo kiedy


@alfaiomega1: Podana jest data. Liczby dodatkowych zezwoleń tęz przecięz nie podano.

Jeśli rozbudują przejścia graniczne to rozbudują to za Polskie pieniądze ofiarowane Ukrainie w formie bezzwrotnej pożyczki,


@alfaiomega1: Daj wiarygodny link dowodzacy, że to jest bezwrotna pozyczka w przeciwnym razie uznam, że to sobie zmysliłeś dla propagandy.
  • Odpowiedz
@alfaiomega1: No i tam nie ma nic o ''bezzwrotnosci'' pożyczki. Dodatkowo kilkadzisiat % pożyczki miały dostawać polskie firmy w ramach kontraktów.
Ponawiam pytanie - skad wziąłeś info o tym, że pożyczka jest bezzwrotna, bo ja o to pytam, a nie o to czy jest jakakolwiek pozyczka?
  • Odpowiedz
ale potem cześć została umorzona przez Polskę


@alfaiomega1: daj linka na dowód bo pierwszy raz taka informacje widze,a skoro ją widziales to predzej znajdziesz.
Poza tym dziwne, ze została umorzona skoro jeszcze nie została zrealizowana.
  • Odpowiedz
@alfaiomega1 ,,zresztą tak samo została rozbudowana cała infrastruktura do Lwowa za Polskie pieniądze." Może cała autostrada do samej Moskwy zbudowana z polskich darowizn?? Myślisz że tak o nagle poszły newsy o dostawie przez Polskę amunicji, bardzo możliwym sojuszu UK-PL-UKR, porozumieniu w związku z koleją i ewentualnym zaangażowaniu polskich firm w tak ważne sektory, poczekamy kilka dni, i zobaczymy na czym stoimy
  • Odpowiedz
@szurszur: Stanowimy dla Ukrainy bezpłatny bufor tranzytowy na zachód, to przywilej o jakim mogliśmy tylko pomarzyć przed wejściem do UE.

Moim zdaniem powinna obowiązywać zasada wzajemności w stosunkach z Ukrainą, całkowite zamknięcie dostępu do rynku dałoby do myślenia ukraińskim władzom.
  • Odpowiedz
@alfaiomega1: Na Ukrianie o tym wspomniano miedzy wierszami kilka miesiecy. Oni sie opierali na umowie z UE gdzie była zasada niepogarszania warunków handlowych. I już dawno sondowali możliwośc wniesienia tego na forum UE, poczatkowo nie było to mile widziane, ale drążyli temat i szansa miała sie pojawić. Do tego przyczyniły sie kolejne porażki rzadu przed instytucjami w sporach z innymi krajami i UE.
  • Odpowiedz
Na Ukrianie o tym wspomniano miedzy wierszami kilka miesiecy


@szurszur: Miedzy wierszami to dość ogólne pojęcie

Nie czytałem tej umowy ale wydaje mi się że Polska by taki proces wygrała bo tak jak mówiłem przewozy są regulowane umowa z 1992 roku. Poza tym umowa została zawarta w 2016 rok, nawet jeśli Polska by to przegrała i musiała by zwiekszyć limity to może nie byłby to do 200 tys ale do liczby
  • Odpowiedz
nawet jeśli Polska by to przegrała i musiała by zwiekszyć limity to może nie byłby to do 200 tys ale do liczby która obowiązywała w 2016 roku.


@alfaiomega1: być może, a ile wtedy było zezwolen?
  • Odpowiedz