Wpis z mikrobloga

Tak właściwie to sie zastanawiam skoro cyberpunk miał taki duży budżet to na co tak właściwie poszły te wszystkie pieniądze ? Bo w tej grze nie ma ani fizyki, fabuła jest bardzo krótka, brak aktywności w otwartym świecie poza mega generycznymi i jednakowymi kontraktami, optymalizacja leży ,dużo problemów technicznych i błędów. Czy cala kasa poszła na marketing i grafike ? No bo nie oszukujmy się jest biednie mechaniki są słabo zrobione i można by narzekać na wiele rzeczy a cdp raczej stać na zatrudnienie ludzi którzy to zrobią porządnie. Dodajmy do tego ze robienie gier w polsce jest raczej tańsze niż na zachodzie.

#cyberpunk2077
  • 6
@JPNyygaa: marketing to było jakieś 50-60% budżetu, więc całkiem sporo jak na grę komputerową, która nie potrzebowala dużego marketingu, bo CDP broniło się samo po sukcesie W3. Ale mądre głowy postanowiły inaczej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No i nie mówię, że marketing był zły, bo dał z siebie 400%, ale niestety marketingowcy okazali się być jedynymi kompetentnymi osobami w załodze xD
Na grafikę i muzykę było warto wydać. Fabuła i scenariusz dużo nie kosztowały. Więc powiedziałbym, że najwięcej poszło na marketing, premie i pensje zarządu, czy bieżące wydatki związane z ogromnym wzrostem studia do ponad 1100 pracowników.
@JPNyygaa: 1. Keanu 2.promocja i reklama wszelaka

Nie, nie opłacało się zatrudniać ludzi co zrobią to porządnie bo to kosztuje.

odajmy do tego ze robienie gier w polsce jest raczej tańsze niż na zachodzie.

Niby dlaczego tańsze? Przecież oni celowali w zachodnie standardy AAA i jeszcze zatrudnili Neo, także taniej to by wyszło jakby coś tam dłubali jak przy Wiedźminach.