Wpis z mikrobloga

@ROLAZ: Zmniejszanie LOD modelu kiedy kamera się oddala, to już robota programistów, Ty musisz je tylko przygotować, aczkolwiek LODami sobie na razie głowy nie zawracaj.

Obczaj sobie następujące zagadnienia:
- retopo
- mapy UV
- PBR
- Normal map (+ baking)

No i jak robisz pod konkretny projekt to trzymaj się obranej konwencji nazewnictwa plików. Niby oczywista oczywistość, a jednak zawsze ktoś zapomni i potem jest syf w projekcie.
@ROLAZ: wierzchołkami tak się nie przejmuj, mamy 2022 rok. Oczywiście warto jak najlepiej optymalizować modele ale to już nie ma, aż tak dużego znaczenia jak kiedyś. Bardziej dziś przykłada się uwagę do shaderów i optymalizacji tekstur - używania trim sheets, tiling textures albo umiejętnego pakowania tekstur w zależności od projektu.
Na pewno musisz umieć tworzyć UV mapy (i niestety większość tutoriali nie pokazuje 100% zagadnienia a jedynie podstawy). Potem musisz nauczyć