Wpis z mikrobloga

Kupował ktoś mieszkanie/dom/działkę bezpośrednio za gotówkę? Jak wygląda ten proces, bo jestem totalnie zielona w notariuszy prawo etc, coś przygotować oprócz oczywiście hajsu?

#nieruchomosci
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Victim: to zależy jak się dogadasz z właścicielem nieruchomości.

My zrobiliśmy tak, że pojechaliśmy do notariusza i zostały spisane te wszystkie umowy itd., przy sobie mieliśmy tylko gotówkę dla notariusza - gaża plus jakieś opłaty, które notariusz uiszczał w naszym imieniu.

Po zakończeniu formalności mieliśmy ileś czasu na przekazanie gotówki sprzedawcy i my akurat byliśmy dogadania na przelew, więc po powrocie do domu zrobiłam przelew na kwotę umówiona z tytułem
  • Odpowiedz
  • 2
@Victim jako kupujący to w sumie tylko kasę (cena zakupu+podatek od czynności cywilno-prawnych+taksa notarialna) i dowód osobisty ;-) . PCC odpada jeśli kupujesz od przedsiębiorcy.
  • Odpowiedz
my akurat byliśmy dogadania na przelew, więc po powrocie do domu zrobiłam przelew na kwotę umówiona z tytułem w opisie z aktu notarialnego,


@moll: Pewnie można zrobić natychmiast przelew u notariusza, wcześniej przygotować szkic przelewu i tylko podmienić dane, sprzedający będzie miał od razu pieniązki.
  • Odpowiedz
@Krol_Bodzio: o tym nie słyszałam. My mieliśmy wyznaczony czas na dokonanie wpłaty na wskazane konto. Potem tylko jeszcze dla siebie do papierów wydrukowałam potwierdzenie z banku, żeby leżało z resztą dokumentów
  • Odpowiedz
@moll: mój kolega tak robił, a jeszcze przed przyjazdem do notariusza wymienił przy właścicielach wkładki do mieszkania i dał im klucze, po przelewie właściciele oddali mu klucze.
  • Odpowiedz
@Krol_Bodzio: u nas akurat była to działka i po dokonaniu wpłaty przez nas właścicielka w terminie wolała geodetę do wyznaczenia granic działki - dzieliła pole na kilka działek
  • Odpowiedz