Wpis z mikrobloga

@vaizik: w sumie to dziwi, że np mało kto kombinuje z informacjami wyświetlanymi na szybie, a pewnie nie było by takie trudne. ale znając zycie bezpieczeństwo i wypadki bo coś zasłoniło widok to duży problem
  • Odpowiedz
w sumie to dziwi, że np mało kto kombinuje z informacjami wyświetlanymi na szybie, a pewnie nie było by takie trudne. ale znając zycie bezpieczeństwo i wypadki bo coś zasłoniło widok to duży problem


@theodolit: Po pierwsze - jak napisali wyżej - praktycznie w każdej marce możesz mieć HUD za dopłatą.
Po drugie - problemem nie jest wyświetlanie informacji a ich obsługa - przy obsłudze przyciskami, możesz wymacać to co
  • Odpowiedz
@vaizik:

Kierującemu pojazdem zabrania się korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku


Z resztą w większości samochodów z obecnej epoki można obsługiwać wszystkie multimedia za pomocą komend głosowych albo na konsoli środkowej masz wygodne pokrętło którym obsłużysz wszystko.
  • Odpowiedz
@aksal89: Kwestia co jest do wyklikania, biorąc podstawowe rzeczy jak kontrola nawiewów itp. to przyciski jak najbardziej ale reszta bajerów jak ciśnienia kół, domknięcia drzwi, otwieranie klapy tylnej czy zapalanie światła z tyłu na kanapie to już tablet bo przycisków robi się #!$%@?. Raczej kwestia co faktycznie ma być w tablecie a co na przyciskach. Przyciski są ograniczone miejscem a w tablecie jest go sporo. Problem robi się jak faktycznie
  • Odpowiedz
ciśnienia kół, domknięcia drzwi, otwieranie klapy tylnej czy zapalanie światła z tyłu na kanapie to już tablet bo przycisków robi się #!$%@?.


@Wybredny_Marian: Jak najbardziej się zgadzam - to nie są rzeczy, które się ustawia w czasie jazdy, więc spokojnie może to być upakowane w ekranie.

Ale podstawowe funkcje wpychane do ekranu to jest jakiś #!$%@? żart - na początkach korzystania z nawigacji w telefonie parę razy złapałem się na
  • Odpowiedz
@vaizik: @Maniek89: już pomijając to rozpraszanie wielkimi tabletami przed gębą, to co innego jest gorsze. Interfejsy dotykowe. Jak jest przycisk fizyczny, to na czuja człowiek łapie i ustawia co trzeba bez odrywania wzroku z drogi.
A tu w imię "postepu" musisz się gapić na ekran, zeby go miziać. Gorsze wypiera lepsze / bezpieczniejsze.
  • Odpowiedz
@vaizik: dałem plusika, bo śmieszny mem, ale też go cofnąłem, bo brzmi trochę jak tłumaczenie się tych śmieci drogowych którzy korzystają z telefonu w trakcie jazdy ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@BardzoNormalny: nie no, oczywiście, ale wystarczy spojrzenie na ułamek sekundy, żeby zorientować się, w którym kierunku masz wystawić rękę, a już samo "namacanie" przycisku, czy pokrętła można zrobić bez patrzenia. A przy ekranie dotykowym potrzebujesz dłuższego czasu, bo potrzebujesz wizualnie skontrolować, czy twój palec leci w odpowiednie miejsce ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz