Wpis z mikrobloga

Witam

Mam pytanie oddałem swój komputer Intel NUC do reklamacji z tytułu rękojmi bo przestał działać jeden port USB. Okazało się że usterka jest na tyle poważna że sklep (słynna tu morela) zaoferował mi zwrot pieniędzy, pomimo że w rekojmi zażądałem naprawy komputera lub wymiany na nowy. Tu zaznaczę że komputer wciąż znajduje się w ofercie sklepu tylko jest o ponad 500 zł droższy. Czy sklep może olać żądania klienta i wybrać najkorzystniejszą dla siebie formę rekompensaty.

#komputery #prawo
  • 5
@czlowiekmysz: Zgadza się. Według mnie jeszcze czasem zależy kto jest producentem i czy nie będzie szybciej pominąć sklep. Sklep ogólnie jest zwykle pośrednikiem i jak coś robi to sprawdza czy sprzęt faktycznie ma usterkę. Takiemu Apple czy Intelowi wolałbym wysłać sam od razu bo nigdy nie zawiedli przy jakichś naprawach.
@Immortale: Trochę poszperałem po Internecie i dowiedziałem się że skorzystanie z rękojmi nie oznacza automatycznie utraty gwarancji, więc teoretycznie mogę odebrać sprzęt od morele i wysłać go bezpośrednio do Intela. Problem jest taki że nie mogę znaleźć na stronie Intela formularza do zgłaszania gwarancji. Jest https://www.intel.pl/content/www/pl/pl/support.html ale po kliknięciu na "Wymiana produktów w okresie gwarancji" z powrotem przenosi mnie na stronę https://www.intel.pl/content/www/pl/pl/support.html. Ktoś może pomóc?