Aktywne Wpisy
rzzz +128
Badanie z końcówki 2023.
Ponad 80% rodaków nie ma nawet 50 tys. złotych. Najprawdopodobniej znakomita większość z nich nigdy nie widziała takich pieniędzy na koncie.
Nie przeszkadza im to brać hipotek na 700k na dwa pokoje. Bo to fair price jest.
Jakby mick napisał, to nie jest śmieszne...
#nieruchomosci
Ponad 80% rodaków nie ma nawet 50 tys. złotych. Najprawdopodobniej znakomita większość z nich nigdy nie widziała takich pieniędzy na koncie.
Nie przeszkadza im to brać hipotek na 700k na dwa pokoje. Bo to fair price jest.
Jakby mick napisał, to nie jest śmieszne...
#nieruchomosci
Zdradze wam przepis na spokojne i szczesliwe zycie w zwiazku - zone trzeba traktowac jak zone.
Nie wolno podchodzic do niej jak do rownego sobie, kobiety nie rozumieja wielu rzeczy, czesto kieruja sie emocjami a nie logika. Oczywiscie dziala to tez w druga strone, gdzie jest lepsza ode mnie w wielu aspektach ale dzisiaj nie o tym.
Mam 28lv, zona 26lv jestesmy malzenstwem od 3 lat, w zwiazku od 4. Od samego
Nie wolno podchodzic do niej jak do rownego sobie, kobiety nie rozumieja wielu rzeczy, czesto kieruja sie emocjami a nie logika. Oczywiscie dziala to tez w druga strone, gdzie jest lepsza ode mnie w wielu aspektach ale dzisiaj nie o tym.
Mam 28lv, zona 26lv jestesmy malzenstwem od 3 lat, w zwiazku od 4. Od samego
Chronologia zdarzeń w 2021:
3.12 Stwierdzam wadę produktu. Zgłaszam do sprzedawcy wadę produktu i chęć skorzystania z rękojmi - żądanie: wymiana produktu na nowy, wolny od wad.
10.12 Odpowiedź od sklepu:
"Szanowny Kliencie,
Bardzo proszę o rejestrację przesyłki pod linkiem https://szybkiezwroty.pl/ . Podczas rejestracji proszę o podanie nazwy sklepu VOBIS, a w opisie proszę o wpisanie numeru reklamacji XX. Przesyłkę będzie można nadać w dowolnym paczkomacie.
Proszę o podanie adresu na który przesyłkę będzie można odesłać po ewentualnej naprawie."
Rejestruję zwrot. Nadaję uszkodzony produkt w paczkomacie.
14.12 Paczka dotarła do sprzedawcy (zgodnie ze śledzeniem inpost).
18.12 Wysyłam do sprzedawcy maila, że minęło 14 dni na ustosunkowanie się do mojego żądania - żądanie zostaje uznane za uzasadnione zgodnie z KC 561^5.
28.12 Dzwonię na infolinię sklepu z prośbą o informacje. Pani Konsultant mówi, że nie dostali mojego maila z 18.12 (wysłałem na poprawny adres email). Prosi, żebym wysłał maila ponownie, co też robię. Pani Konsultant informuje mnie, że uszkodzony produkt jest u producenta i oczekują na decyzję serwisu.
29.12 Mail od sprzedawcy, że do rękojmi ustosunkowali się w ciągu 7 dni i że przedmiot nadal jest w serwisie. Jako ustosunkowanie sprzedawca rozumie wiadomość, w której poprosili mnie o przysłanie produktu.
Brak tam jakiegokolwiek ustosunkowania się, jedynie prośba o nadanie przesyłki i podanie adresu, na który przesyłkę będzie można odesłać po ewentualnej naprawie.
29.12 Moje kolejne pismo do sprzedawcy, gdzie tłumaczę, że prośba o nadanie przesyłki nie jest ustosunkowaniem się do rękojmi, gdyż ustosunkowanie się ma być merytoryczne i że minęło 14 dni od mojego żądania wymiany produktu na nowy, wolny od wad. Przywołuję wyroki sądu popierające moją sprawę. Ponownie proszę o rozpatrzenie rękojmi pozytywnie tj. wymiany produktu na nowy, wolny od wad.
31.12 kolejny mail od sprzedawcy, że stosunkowanie się do reklamacji miało miejsce w terminie ustawowym.
Do dzisiaj brak nowych informacji o sprawie. Co robić? Składać pozew cywilny?
#prawo #pytanie #pytaniedoeksperta #kodekscywilny #rekojmia
@Fortnight: możesz, ale jeśli jesteś pewny wady, bo w innym wypadku nawet brak odpowiedzi nie rodzi automatycznie w 100% wygranej sprawy jeśli wada nie istnieje lub nie jest wadą.