Wpis z mikrobloga

Jak wygląda zarządzanie pakietami UDP przez dostawców internetu? Pytam, bo w praktycznie każdej grze online, a szczególnie w grach FPS czuję, że połowa informacji w ogóle nie dociera albo dociera z bardzo dużym opóźnieniem do serwera. Z tego co mi wiadomo, to ping bazuje na pakietach TCP i pomimo niskich wartości i braku lossów, wszystko rozchodzi się o UDP, których nie można prześledzić i tym samym nie wiadomo, jakie opóźnienia kryją się za przesyłem tychże pakietów. Jest jakiś sposób, w który mogę sprawdzić przesył pakietów UDP pod kątem opóźnień?

#internet #siecikomputerowe #informatyka
  • 31
  • Odpowiedz
@karski: Ja w ogóle nie rozumiem tego parcia na prędkości. Widzisz ja jestem z branży ISP i widzę ludzi którzy kupują np. teraz jakieś łącza światłowodowe po 1Gbit/s myśląc, że to im cokolwiek poprawi. Bzdura na kiju. Prawda jest taka, że bardzo często takie łącze np. jak twoje z T-Mobile często jest kontraktowane przez spółki czy podmioty pośrednie np. Tauron albo Nexera. T-Mobile od nich kupuje gotową często niezarządzaną końcówkę która
  • Odpowiedz
@brokenik: Każdy szanujący się marketingowiec wie, że świadomość polskiego konsumenta jest na poziomie świadomości małpy. Przeciętny klient gdy widzi na bilbordzie internet 1Gbps za 99 zł, to myśli, że to musi być coś zajebistego i musi to mieć, nie zdając sobie sprawy, że takie łącza są dla hardkorowych użytkowników i torrenciarzy. Najlepszy internet jaki kiedykolwiek miałem to 1Mbps w akademiku, bo takiej stabilności, pingów i responsywności w grach nigdy już nie
  • Odpowiedz
@brokenik tez mam problemy w grach sieciowych i problem lezy po stronie infrastruktury swiatlowodowej urzadzenie gpon na infrastrukturze? zbyt wielu klientow podlaczonych pod jeden splitter? Testowałem 3 (inea,tmobile,orange) operatorów na infrastrukturze INEA i jest ten sam problem. Da się coś z tego odczytać? nie do konca ogarniam wireshark, im wyższa wartość Len tym lepiej?
SpoconyNalesnik - @brokenik tez mam problemy w grach sieciowych i problem lezy po str...

źródło: comment_1640048198D8YRjAfypvh1vJvAUfDBXU.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@SpoconyNalesnik o i kolega przyszedł, który ma dokładnie to samo ( ͡° ͜ʖ ͡°) z tego co pamiętam, to na LTE problemy zniknęły

Takich osób jest dużo duzo wiecej, ale niestety każdy ma inną percepcję, dlatego wielu graczy wciąż pozostaje nieświadomych
  • Odpowiedz
@SpoconyNalesnik: Nie czytajcie głupot które piszą "znafcy" tematu. Temat z INEA jest znany od lat - firma sprzedaje wirtualne usługi - bo nikt normalny nie sprzedaje usług np. 10Gbit za takie pieniądze. Większość ruchu jakie w chwili obecnej generuje się w Internecie to YouTube, Facebook i serwisy Google czy Steam - INEA to zamyka w CDNach hostowanych w punktach styku. Reszta usług dla wielu dużych OPów nie istnieje a więc jest
  • Odpowiedz
@brokenik: nie chodzi mi o sam routing do poszczegolnych serwerow tylko sama infrastruktura INEI jak działa ze mam ogromne opoznienia z tym co sie dzieje na serwerach ping np. 20ms gry dzialajaja jakbym mial 500ms na zagranicznych forach jest ten temat poruszony, ludzie maja podobne problemy na całym swiecie https://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=10&t=3536&start=30, nie wiem co dokladnie powoduje takie opoznienia ale moze to byc korekcja pakietow UDP na infrastrukturze zeby zapobiec przeciazeniu TCP?
  • Odpowiedz
@brokenik: @SpoconyNalesnik: Ja mam podobny problem ostatnio z ZeroTierem, ale jest o tyle gorzej, że opóźnienia sięgają nawet 3000ms, oraz wywalają połączenia…
Używam ZeroTiera od lat po LTE i nigdy operator nie robił mi problemów aż do czasu, jak postawiłem to u klienta, który ma internet z MultiPlaya.
Najpierw działało to wyśmienicie, ale po 3dniach zaczął się wyżej opisany cyrk jakby ktoś UDP wycinał…
Czy naprawdę powinienem zrobić VPNa, który
  • Odpowiedz
@SpoconyNalesnik: To co oni piszą na ten stronie to jest normalnie audio voodoo. Naprawdę. Żeby takie problemy diagnozować wymaga naprawdę skomplikowanych pomiarów. Moim zdaniem te wszystkie problemy jakie odczuwają ludzie grający w gry wynikają z przesyłania danych różnymi ścieżkami - to powoduje, że nie wszystkie datagramy docierają na miejsce w tym samym czasie. I mimo, że jest 0% strat to odczuwają oni problemy z synchronizacją informacji pomiędzy klientem (grą) a serwerem.
  • Odpowiedz
@brokenik: @majsterV2 Infrastruktura INEA teraz fiberhost wycina pakiety UDP a na LTE Orange wszystkie pakiety UDP dochodza, pewnie maja jakis firewall ktory kontroluje ruch? co moge z tym zrobic? gry online dzialaja z opoznieniem przeciwnik widzi mnie szybciej w dodatku myszka inaczej reaguje a na LTE nie mam problemów. Musiałem włączyc w ustawieniach wireshark zeby pokazywało porzucone pakiety UDP bo nawet o tym nie wiedziałem.
SpoconyNalesnik - @brokenik: @majsterV2 Infrastruktura INEA teraz fiberhost wycina pa...

źródło: comment_1643688515pnBFQJnX98bPOhGOPggQgo.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz