Wpis z mikrobloga

@kobiaszu: Po pierwsze zmień tranzystory. Masz zasilanie symetryczne że używasz komplementarnych tranzystorów? Dodatkowo możesz dać diody Zenera, żeby zabezpieczyć bramki tranzystorów przed przepięciami. Zobacz fig.12 z DS od irf5305 i zwróć uwagę na polaryzacje całego tranzystora.
  • Odpowiedz
@Analityk: Faktycznie nie działa :(

IRF grzeje się jak szalony po odpaleniu, jestem w potrzasku, inżynierka tuż tuż, a ja nawet nie umiem mostka H zbudować

Jaki polecasz tutaj tranzystor? Ten z kanałem N jest w porządku, ale jaki dobrać z kanałem P?
  • Odpowiedz
@kobiaszu: Weź baterię 9V i Leda z rezystorem i pobadaj wszystkie możliwe konfiguracje jednego i drugiego MOSFETA. Baterią ich nie uszkodzisz a zobaczysz który kiedy przewodzi a kiedy jest zatkany.
  • Odpowiedz
@Analityk: @Te L2203N bardzo dobrze działają przy 5V podawanym na Dren i bramkę, największy niewypał to ten IRF5305.

Czy tranzysotor IRF9540 ze schematu jaki podałem otworzy się po zwarciu bramki do masy? Dlaczego L2203N tak masakrycznie się grzeje pod podaniu 5V na jedno z wejść? Zrobiłem dokładnie ten sam układ jaki na schemacie
  • Odpowiedz
@kobiaszu: Tranzystor się grzeje jak przez niego płynie duży prąd albo jest nie do końca otwarty lub zamknięty. Możliwe, że masz otwarte oba T w jednym pionie.

P kanał na górę, N kanałowy na dół. Gdy P kanałowy ma zwarte G do S nie przewodzi. Gdy N kanał ma zwarte G do D nie przewodzi. Ustaw na sztywno tak wszystkie tranzystory i zobacz czy któryś się grzeje. Jeśli nie to
  • Odpowiedz
@Analityk: No właśnie zasilanie idzie 7,4V, więc jak G trnazystora P zewrę do masy, to mam 7,4V między S i G. Dalej mam podłączone D z tranzystora P do D tranzysotora N. Wszystko tak jak na schemacie - dlaczego mimo to, po załączeniu, T N na dole zaczyna się grzać jak szalony?

Sprawdziłem zwierając na sztywno G S na P i G D na N i faktycznie nic się nie
  • Odpowiedz