Wpis z mikrobloga

Które opony będą cichsze, oddzielne na zimę i lato czy całoroczne? I jak duża będzie to różnica?
Kupiłem samochód na jakichś gównianych chińczykach, które są tak głośne że szlag mnie trafia (chyba że to AWD huczy, a ja zwalam winę na opony? ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) i postanowiłem, że przejeżdżą ten sezon i kupuje nowe mimo że bieżnik prawie nówka i dobrze kleją.

#opony #motoryzacja
  • 7
@JuneJohn: wszystko zależy od modelu opon, zazwyczaj była tendencja ze letnie są cichsze niż zimówki, ale to bullshit, zależy co kupisz - etykieta UE wszystko Ci powie :D z mitów potwierdzonych to jedynie powiem ze tzw nalewki - opony bieżnikowane są faktycznie cholernie głośne i za nic ich nie polecam. Z własnych przykładów obecne zimówki Continentala mam cichsze niż letnie Pilot Sporty
@JuneJohn dobra letnia oponą będzie najcichszą opcją, polecam ci opony turingiwe czyli połykacze kilometrów: Primacy 4, Premium Contact 5, BlueResponse itp. Sportowe opony to już inna bajka, tam ma być trakcja i rzeźba jest nastawiona na wydajnością nie na komfort podróżującego, przykład to wywołane w komentarzach Pilot Sporty 4 od Michelina które mają świetne właściwości trakcyjne ale są w cholerę głośne, wręcz nieznośne w Audi A4 B9 dudnią okropnie. Zima zazwyczaj jest
Primacy 4, Premium Contact 5, BlueResponse


@TrionicSe7en: sprawdzę te, dzięki. Nic mnie bardziej nie #!$%@? niż głośne opony, auto wyciszone, przy dużych prędkościach niskie obroty, a te gówno huczy.
Primacy 4 miałem w którymś aucie i faktycznie było cicho
Nic mnie bardziej nie #!$%@? niż głośne opony


@JuneJohn: W tym roku kupiłem Vredestein Ultrac, subiektywnie wydają mi się dość ciche. Na pewno była znaczna różnica na plus po zmianie ze starych zimówek (aczkolwiek one były wyjątkowo głośne). Jak wybierałem opony, to pamiętam że teoretycznie (wg etykiety) najcichsze były Falkeny ale jako że Vrede kosztowały tyle samo to zdecydowałem się na nie ze względu na lepsze opinie o marce. Warto pamiętać,