Wpis z mikrobloga

Dorwałem w końcu swojego RTX 3080. Postanowiłem zainstalować i uruchomić Cyberpunka jako taki benchmark i stress test w jednym. Wszystko na ultra, tłum na wysoki, RT ultra, oczywiście DLSS, rozdzielczość 2K, stabilny fps.

Mam Ryzena 9 5900X, 32GB RAM 3600 CL15 z podkręconymi timingami, osobny SSD M.2 Samsung 970 Pro na system i osobny SSD M.2 Samsung 980 Pro 2TB na gry z transferami po ~7000 MB/s

Przeszedłem grę w styczniu na GTX 1660 Super, chwilę po świętach/premierze, zanim zaczęły wychodzić większe patche. Chciałem zobaczyć ten efekt WOW, nad którym wszyscy się spuszczają przy screenshotach z reddita...

O ile stojąc w miejscu przy dialogach, faktycznie gra wygląda miodnie i idzie sporo fajnych zdjęć porobić, o tyle jazda po mieście jakimkolwiek autem powoduje doczytywanie się np. poziomych pasów dla pieszych jakieś 30-50 metrów przed kamerą. Pomimo ustawień ultra, odległość rysowania jest na low.

To nie są małe tekstury, których można nie zauważyć, albo są gdzieś po boku. Mówimy o pasach na całej szerokości ulicy w głównej arterii miasta. Podobnie lampy uliczne i barierki, które bardzo rzucają się w oczy na mostach, czy jadąc przy wybrzeżu. Rozumiałbym jakieś brudy/kubły na śmieci porozrzucane po bokach, ale główne elementy świata/infrastruktury miasta?! Pieszym często zdarza się zniknąć przy odwróceniu kamery myszką...

Pod względem zasięgu rysowania/streamingu assetów to jest taki downgrade graficzny, jakiego jeszcze nigdy w życiu nie doświadczyłem. Oczywiście nie da się tych ustawień zmienić. Musiałbym teraz grać na telewizorze 5 metrów dalej, żeby mózg ignorował ten pop-up. Trochę jak słaba gra na VR, w której odczuwasz lekki motion sickness. Pomijając te statyczne sceny, to lepsze wrażenia miałem na premierę na GTX 1660 Super (i wtedy drobny pop-up by nie dziwił) niż RTX 3080 ¯\_(ツ)_/¯

Wszyscy, którzy twierdzą że pop-up w patchu 1.31 nie występuje albo nie przeszkadza, są tak samo ślepi, jak ludzie grający 0-day i nie widzący żadnych, nawet drobnych bugów. Choćby im się ktoś na klatę nasrał, nie zauważą (°°
#cyberpunk2077 #gry #gpu
  • 5
@Bidliek: @air_waves: @JPNyygaa: jedyny downgrade jaki udało mi się zaobserwować między wersją premiera +1 (1.04 wyszedł dzień po premierze gry) a wersją aktualną to zasięg renderowania małych światełek w oddali oraz fakt, ze po wczytwaniu gry trzeba odczekać kilka sekund aż wszystkie assety na oczach gracza się załadują. Może trochę blur jest gorzej wykonany lub został trochę zepsuty ale ciężko jednoznacznie stwierdzić.

Jeśli chodzi o upgrade graficzny/wizualny gry:
-