Wpis z mikrobloga

Dobra poprzeglądałem trochę postów na tagach związanych z grami planszowymi. Wychodzę z pytaniem, jestem początkującym w planszówkach, mam ogranego tylko Szeryfa, Dixit i jakieś mniejsze gry towarzyskie typu taboo, scrabble, monopoly. Najwięcej poleceń na wspomnianych tagach mają takie tytuły jak: "Wsiąść do pociągu Europa", Cyklady, Carcassone, 7 cudów świata, Terraformacja Marsa, Brzdęk i Cywilizacja. Co z tych tytułów mi najbardziej polecacie? Towarzystwo do gry na pewno nie będzie związane mocno z grami planszowymi, ale chcą w coś pograć. W większości przypadków towarzystwo będzie liczyło do 5 osób. Co polecacie na początek by się mocno nie zrazić? Z góry dziękuję za pomoc (ʘʘ) #planszowki #gryplanszowe

P.S zamierzam sprawić sobie na święta jakieś 2 pozycje z tych wyżej wymienionych

Co z tych gier dla początkującego ?

  • Wsiąść do pociągu Europa 32.9% (25)
  • Cyklady 3.9% (3)
  • Carcassone 21.1% (16)
  • 7 cudów świata 9.2% (7)
  • Terraformacja Marsa 15.8% (12)
  • Brzdęk 11.8% (9)
  • Cywilizacja 5.3% (4)

Oddanych głosów: 76

  • 12
  • Odpowiedz
@JeanPaulMarat: z mojej strony:
1. Wsiąść do pociągu jest słabe, dla rodziny z dziećmi, niezobowiązujące, banalne i oklepane - nie polecam, hype nie rozumiem, dla mnie jest zupełnie nudne i po 2 grach więcej do niej nie usiadłem. Sprawdzi się moze z małymi dziećmi, albo ludzmi totalnie nie związanymi z planszowkami.

2. Carcassone - mam z 4 czy 5 dodatkami, często do niej wracamy w różnych składach, znajomym się podoba. Polecam każdemu, przy kilku dodatkach z lekkiej gry robi się kobyla do poważnego rozkminiania, można sobie dostosować co chce się miec z gry, modyfikując zasady. Jest pomysłowa, regrywalna i naprawdę warta spróbowania.