Aktywne Wpisy
JoeGlodomor +458
Jacinda +341
hej Mireczki, nie wiem czy jest ktoś tutaj co pamięta mój post sprzed sześciu lat, kiedy chwaliłam się wynikami z matury:
mój wpis z 2018
Przyszłam się pochwalić, że studia skończyłam, udało się bez żadnej obsuwy - jestem oficjalnie lekarzem (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
tera jeszcze trochę papierkowej roboty i
mój wpis z 2018
Przyszłam się pochwalić, że studia skończyłam, udało się bez żadnej obsuwy - jestem oficjalnie lekarzem (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
tera jeszcze trochę papierkowej roboty i
Przekładając to na problem praktyczny to należy zauważyć, że istoty świadome zupełnie inaczej kierowały by swoim postępowaniem w sytuacji kiedy miałyby pewność, że ich byt jest skutkiem przypadku/storzenia/symulacji itp.
Nie mając więc wiedzy na temat czynników wyjściowych nie możesz jakkolwiek odpowiednio pokierować swoim działaniem aby było dla Ciebie najbardziej optymalne
To tak jak uczestnictwo w grze której zasad nie możesz poznać.
#antynatalizm #filozofia
Poza tym - jeśli dobrze rozumiem - to to czy człowiek jest efektem przypadku, stworzenia czy symulacji nijak się ma do tego jakie życie prowadzi, jeśli już to ewentualnie to co "jest" po śmierci.
Jest dokładnie odwrotnie, mając pewną wiedzę, że po śmierci nie istnieje byt zachowywałbyś się inaczej niż w przypadku kiedy miałbyś wiedzę o tym co będzie się działo z Twoją świadomością po śmierci i co musisz robić aby zapewnić sobie jak najlepsze warunki w "zaświatach".
Tak, ale ty piszesz o powstaniu człowieka, a nie o tym co jest po śmierci. To jaką strukturę ma świat, czym jest, a czym nie, to zupełnie osobna sprawa od tego czy istnieje życie po śmierci.
Jeśli miałbyś stuprocentową pewność, że zachowania danego typu będą miały dla Ciebie korzystne następstwa po śmierci to Twój racjonalny mózg byłby o wiele bardziej skłonny do podejmowania określonych działań.