Wpis z mikrobloga

Moja ocena bety po starcie #worldwar3 z perspektywy długoletniego fana #battlefield , który trochę zawiódł się na 2042 (ale nie uważam za totalnego gniota, po prostu setting, mapy etc mi nie siedzą). Taguję BFa, bo może ktoś jeszcze jest w tej sytuacji.

Jeśli ktoś tęskni za BF3, BF4 i liczy, że znajdzie tam ducha ww. to rozczaruję - nie znajdzie. Może tyle, że twój żołnierz nie będzie cukierkowym stworem; nie będzie latających wiewiórek, rozkładanych w sekundę wież i hakowania zdalnego helikoptera, który jest 500m nad tobą.

Feeling gry bardziej oceniłbym jako "jeśli lubiłeś CoDa, ale brakowało ci przestrzeni map z MW 2009 a także pojazdów, to spróbuj".

Mapy
Są duże, nie tak duże jak w BF2042, ale przemyślane (w przeciwieństwie do 2042, gdzie dano tapetę Windows w wersji pustyni/zimy/trawy). Idealna równowaga między closecombat i dalekim zasięgiem (ale nie na tyle dalekim, żeby snajperzy byli plagą, mało ich spotykam).
Jedyny ich mankament to 40 osób. Dodałbym 10 i byłoby okay. I mówię - to stanowisko starego BFiarza, który nie przywykł do biegania przez minutę, dwie bez kontaktu z wrogiem. Ktoś, kto przyjdzie tutaj z bardziej taktycznej gry na pewno nie będzie tego problemu widział w WW3.
Z minusów: jest ich mało, bardzo mało, nie wiem ile ma BF2042 (chyba 6?). Tutaj podobnie.

Mapy zdecydowanie na plus, tylko jak nie dodadzą nowych, to gra umrze szybko. Po 3 dniach gry znam je prawie na pamięć.

Gra solo
Okay, w TDM jest sens grać solo. Właściwie nie masz wyboru, bo nawet jak wbijesz party w mecz, to i tak nie ma to znaczenia. Za to granie podboju z randomami tutaj bardziej przeszkadza niż w BF (bo dłużej przejmuje się punkty, trzeba mieć oczy dookoła głowy). Za to jak złapiesz się w grupę ludzi na voice-chat i gracie objective to gra jest genialna. Coś po środku drogi między taktycznymi grami (Post Scriptum, HLL) i arcade (CoD, BF).

Stan na 27.11 i wsparcie deweloperów
Start bety to padające serwery, sporo bugów. Kilka naprawiono Z tych występujących na ten moment:

Dźwięk
Jest słaby, totalnie do przebudowania. Możecie się zawieść strzałami (niektórzy uważają je za symulacyjne, ale tak nie jest), biegania i pojazdów. Wiedziałem o tym przed kupnem, ale spodziewałem się, że będzie gorzej. Jest znośnie. BF4 ma o wiele lepsze dźwięki IMO. Deweloperzy wiedzą, zapowiadają prace nad tym.

Party
Dobranie się w party i wejście do meczu razem to jest sztuka. Często dzieje się tak, że lider odpala mecz, to jednego dołącza do jednego serwera, innego do innego, jeszcze inny zostaje w lobby, a kolejny ląduje w innej drużynie. Po wielu relogach da radę zbić się w grupę na jednym serwerze. Deweloperzy wiedzą, pracują nad tym.

Wybór broni
Buguje się wybór broni i dodatków. W menu wybierasz i ubierasz sobie broń z dodatkami, a lądujesz na serwerze z totalnie inną. Przy okazji często brakuje dźwięku z twojej broni. Zdarza mi się to raz na 5-7 meczów. Nie wiem czy deweloperzy wiedzą, nie wiem czy pracują nad tym, ale na discordzie W3 to zgłaszają

Stabilność serwerów
Było słabo, bardzo słabo. Twórcy pracują nad tym od 2 dni i dzisiaj nie doświadczyłem spadku stabilności serwerów, ale 2 ostatnie dni były prawie-niegrywalne wieczorem.

Cała reszta - nie chcę wymieniać w punktach - bardzo pozytywnie. Klimat wojny to memory five z BF3, brakuje mi tylko podziału na strony konfliktu. Czyli nie wchodzisz do gry jako wojska NATO vs Rosjanie, tylko losowo rozdziela wszystkich pośród dwa zespoły. Ale to nie będzie przeszkadzać wszystkim, mi trochę tak.

TL;DR jeśli jesteś rozczarowany BF2042 (nie ze względu na bugi, ale na setting), ale jednocześnie nie przeszkadza ci gra w betę Indie gierki z chorobami wieku dziecięcego to moim zdaniem warto.

Jak macie pytania, to śmiało. Nie grałem w to w 2018, wtedy byłem BFkiddo, po 2042 szukam alternatyw.
  • 11
@Zernestuj: Nie ma problemów. Problemem (głównie na TDM) jest to, że przegrywająca drużyna potrafi wychodzić, przez co drugą rundę gra się czasami z dużą dysproporcją. Nie wiem czemu twórcy w TDM nie dorzucają graczy w trakcie gry. Matchmaking jest szybki, ale ewidentnie nie ma regionalizacji i potrafi ci wrzucić ludzi z innych regionów, lagów nie odczułem.

Czy P2W? Nie wiem, menu customizacji wskazuje na to, że głównie płatna będzie kosmetyka. Na
@acdart: z tym P2W to różnie może być. Weterani dostają gotowe blueprinty broni, więc pewnie będzie można od razu kupić sobie odpicowane karabiny bez potrzeby farmienia poziomów przez dziesiątki godzin. Do tego raczej standardowe przyspieszacze itp.
@ZjemCiKolege: z jednej strony mi też, z drugiej strony fajne jest to, że na punkcie eliminujesz realnie przeciwników. To - plus system, który nie pozwala się odrodzić na przejmowanym punkcie (w przeciwieństwie do BF) - powoduje, że wrogowie nie pojawiają się w losowych miejscach, tylko zdarza się regularna wymiana ognia side-to-side.
@bartix1997: Wydaje mi się, że wiele razy zginąłem od jednego strzału. Być może zależy od broni i tego czy
@acdart: generalnie się podpinam pod twoje słowa też się odbiłem od nowego BFa i WW3 bardzo ciekawie się zapowiada, mam momentami problemy z wydajnością ponieważ zużycie GPU spada do 50-60% i klatki lecą strasznie w dół, nie ma znaczenia jakie ustawienia graficzne zastosuje, jak jest wysokie zużycie GPU to śmiga bardzo dobrze