Wpis z mikrobloga

@rad_kop: Od tego jest telemetria i terabajty zebranych danych przez zespoły, które omawiają wewnętrznie takie tematy kilka dni po wyścigu. Ta tabelka to czysta ciekawostka z punktowych danych, które nie mają szerszego znaczenia dla końcowych wyników. Prosty przykład - fastest lap wyciagnął Perez na miękkiej mieszance o prawie 1s lepiej od Lewisa, a znajduje się w TOP 5 zaledwie w jednej klasyfikacji. Jak myślisz, dlaczego? ( ͡° ͜ʖ ͡
@Ignite: to nie działa tak, że większy doscik oszczędza opony. Wychodzisz z błędnego założenia, że suma przyczepności pochodzi od przyczepności mechanicznej (opony) i aerodynamicznej (docisk) i zwiększenie docisku jakkolwiek odciąża opony. W praktyce jest na odwrót - im większy docisk, tym szybciej możesz jechać w zakrętach, a to z kolei wpływa na siły, które działają na opony (tarcie), które są w tym wypadku większe. Także większy docisk pozwala szybciej jechać z
@sodja: Jeżeli masz mniejszy docisk, to chcąc jechać szybciej musisz opierać sie na przyczepności wytwarzanej przez opony. Mówił o tym Kubica, gdy jeździł w Williamsie. Mieli słabą aerodynamikę i tylko opony gwarantowały przyczepność. Kilka okrążeń i nie dało się jechać.
@Ignite: jasne, przyjmując założenie, że masz dwa bolidy o różnych poziomach docisku i oba mają wejść w zakręt z tą samą prędkością - zgoda, wtedy mniejsze zużycie będzie dotyczyć bolidu z większym dociskiem. Ja natomiast myślałem i jeździe na 100% możliwości bolidu, gdzie większy docisk będzie przekładał się na większe prędkości w zakręcie, a takiej różnicy samą przyczepnością mechaniczną nie nadrobisz.
@sodja: Wlasnie dlatego Max zajechał opony po kilkunastu okrążeniach, mimo że to Lewis jechał za nim i w teorii to on powinien mieć problemy (co "zaskoczyło" Mercedesa i Hamiltona).
Dla RedBulla próba jazdy tempem Mercedsa była nierealna. Za to Hamilton mógł spokojnie trzymać tempo Verstappena.
@Reepo: ziom tu chodzi o to że silnik Mercedesa pozwalał dużo szybciej osiągnąc ten VMAX z tabelki (bo był mocno odkręcony), przez to juz po wyjściu z ostatniego zakretu zaczynał zbliżać sie do rywala, nie musiał czekać na dojazd do jedynki tak jak to najczęsciej bywa

a to że VMAX nie jest tak wysoki wynika z tego że miał mocny docisk który pozwalał mu oszczędzać opony i dlatego mogl pozwolić sobie
@Reepo: realizator pokazywal jak ham doganial Ver i mimo ze max byl przed lrwisem o pol sekundy albo wiecej to gdy max mial juz 290 na liczniku to w tym samym moncie mial tez je lewis bez drs jadac dalej i jeszcze sie rozpedzal a z drs to v maxa mial szybciej niz Verstappen