Wpis z mikrobloga

Czy ktoś trafił na cholerny sposób overidowania obiektów w #blender ? ( _)
Prosta rzeczy, która funkcjonuje w każdym typowym sofcie 3D ( idealnie działa w #maya ) a tu nie wiem.
Na przykład chcę aby jeden obiekt (np. cube który jest wykorzystany ajko boolean) miał różne pozycje w zależności od sceny lub collection. Albo inny typowy generic przykład:
-Mam model samochodu (składa się np z 150 obiektów) i chcę go pokazać w 10 różncyh typach karoserii i różnych kolorach tapicerki i w różnych sposobach oświetlenia.
i....
Obiekty trzeba kopiować by zmienić shader. bzdura :D
Nie ma innego sposobu globalnego by zrobić overide dowolnego value?
Pomysły, propozycje?( ͡° ʖ̯ ͡°)
#grafika3d #blender #3d #grafikakomputerowa #autodesk
WakacjenaTrisolaris - Czy ktoś trafił na cholerny sposób overidowania obiektów w #ble...

źródło: comment_1634827005QiSLIrxqrsISj5i5XSvaI3.jpg

Pobierz
  • 9
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ultek85: mesh ten sam będzie okej, ale tu bardziej chodzi o ten sam obiekt.
Powiedzmy cube jako boolean wycina pół modelu samochodu.
Robię druga scenę z inną sceneria i światłem i chce żeby ten sam boolean był zachowany ale w innej pozycji.
Nie chcę robić drugiego modifajera i przełączać się między nimi. Bo co jak booleanow mam 50 :D
@Wakacje_na_Trisolaris: Rozbiłbym projekt na dwa pliki. W pierwszym samochód, a w drugim sceny, które korzystają z samochodu jako podlinkowany asset za pomocą library override. Kopiując scenę używam full copy, ale nadal to jest kopiowanie tylko linka, więc nie powinno to jakoś mocno wpływać na wagę pliku. Druga część video pokazuje, że nadal możesz modyfikować asset a sceny automatycznie się zaktualizują. https://streamable.com/yntd0n
@VGT: Dzięki za obszerną odpowiedź. Świetnie wytłumaczone i na pewno ktoś tu zaglądający skorzysta z tej wiedz. propsy :)

Niestety ten sposób/system znam i działa ok w małej skali i nie rozwiązuje tego śmiesznego problemu, że każdy kolejny cube to kopia i jest w poszczególnych scenach nowym obiektem.
Ktoś może zapytać co to za problem?
Jeśli ten cube jest wykorzystywany jako boolean dla kilkudziesięciu różnych innych obiektów w jednym systemie GeometryNodes,
@Wakacje_na_Trisolaris: Spoko, zakładałem, że uproszczony opis problemu może oznaczać, że nie wszystkie aspekty wyłapię ;) Geometry nodes jeszcze nie liznąłem więc tutaj już nie będę w stanie pomagać, bo jeszcze nie wiem w jaki sposób to pomaga/ogranicza.

Z upierdliwością przełączania się pomiędzy plikami w library overrides też trochę rozumiem. Sam jakiś czas temu chciałem, żeby dodali feature w postaci tego, by library override działało z jednej sceny do drugiej w ramach
am jakiś czas temu chciałem, żeby dodali feature w postaci tego, by library override działało z jednej sceny do drugiej w ramach jednego pliku


@VGT: dokładnie tak. nie rozumiem czemu nie ma czegoś tak istotnego i podstawowego :D

GeoNodes do nawet prostych rzeczy bardzo się przydaje.
Takie jak boolean w collections, sherowanie tego samego booleana, czy globalne wyłączanie booleana. Warto do tego zajrzeć jak wypuszczą wersję 3.0
prosty przykład jak jaki