Wpis z mikrobloga

Jak Steven Weinberg zmienił oblicze fizyki oraz fizyków. <-- znalezisko

Ponad rok minęło od czasu dodania tutaj mojego ostatniego tłumaczenia artykułu. Dzisiaj, po tej dosyć długiej przerwie, dodaję kolejne tłumaczenie artykułu fizyka teoretycznego Nimy Arkani-Hameda o Stevenie Weinbergu, jednym z największych fizyków XX wieku i współtwórcy tzw. elektro-słabej unifikacji (lub inaczej małej unifikacji), choć w nieco innej odsłonie. Nie będę dodawał tłumaczeń w komentarzach pod wykopaliskiem tylko bezpośrednio w mini stronce, którą sobie stworzyłem na heroku pod adresem:

http://fizyczne-nowinki-fakera.herokuapp.com/

Nie jestem profesjonalistą więc wygląd i ewentualnie szybkość działania (lub jego całkowity brak) tejże aplikacji mogą pozostawiać wiele do życzenia. Hobbystycznie ogarniam javascript, ale css to zupełnie nie moja bajka więc do wizualizacji strony użyłem darmowego bootstrapowego szablonu, który zaadaptowałem do własnych potrzeb. Backend jest w node.js. Do przechowywania artykułów użyłem mongodb. Na stronę wrzuciłem wszystkie dotychczas przetłumaczone przeze mnie artykuły, które swego czasu dostępne były pod znaleziskami na wykopie. Mam nadzieję, że taka forma czytania artykułów również przypadnie Wam do gustu. Postaram się raz lub dwa razy w miesiącu dodawać coś nowego. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

P.S. Serdecznie dziękuje @Sil79 za zmotywowanie mnie ostatnio do tłumaczeń i za ten komentarz sprzed prawie 2 lat, który pośrednio doporwadził do stworzenia ww. ministronki od @endrju_pl - mam nadzieję, że będzie Ci się teraz lepiej czytało. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Miłego czytania. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#fizycznenowinkifakera -> nowinki fizyczne i nie tylko - do obserwowania lub czarnolistowania.( ͡° ͜ʖ ͡°)

#nauka #fizyka #gruparatowaniapoziomu #zainteresowania
Pobierz FakeR - Jak Steven Weinberg zmienił oblicze fizyki oraz fizyków. <-- znalezisko

Po...
źródło: comment_1633607389moS6jQ6IyhaNYawEA9x7KA.jpg
  • 20