Wpis z mikrobloga

#umowa zlecenie #umowa o pracę #uop

siemka,

mam ostatnio w pracy możliwość przejścia z uop na umowę zlecenie. Zaproponowano mi ok 4000zł co daje ok 5000zł brutto i ok. 6000zł kosztu pracodawcy. jestem studentem i będę jeszcze przez jakiś czas i mam 23lata.
Stąd moje pytanie czy ktoś orientuje się na tyle, żeby mi odpowiedzieć, ile w takiej sytuacji mogę zawołać na umowie zlecenie (wiem że raczej będzie to stawka godzinowa ale mniejsza o to) wg kalkulatorów wynagrodzeń jako że jestem młody i studiuję i mam wszystkie składki opłacone itd to dostaję do ręki pełną kwotę brutto, ale ten sam kalkulator pokazuje mi, że w przypadku umowy zlecenie kwota brutto i koszt pracodawcy wynoszą tyle samo.

Więc pytanie brzmi: jeśli na uop mam 4k zł na miesiąc to ile mogę od pracodawcy zawołać na umowie zlecenie, żeby jego koszty związane z moją pracą nie wzrosły.

wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi mordeczki
  • 9
  • Odpowiedz
@Sloneczko: tak, ale wg tych kalkulatorów na umowie zlecenie koszt brutto i koszt pracodawcy to to samo więc 6k czy 5k, bo jeśli 5k to jakie jeszcze opłaty związane z moim zatrudnieniem musi ponieść pracodawca w przypadku umowy zlecenie poza moją wypłata?
  • Odpowiedz
@tetraproteinohydrat: "Zgodnie z art. 22 § 12 Kodeksu pracy, nie jest dopuszczalne zastąpienie umowy o pracę umową cywilnoprawną przy zachowaniu warunków wykonywania pracy. Oznacza to, iż jeśli praca wykonywana jest w warunkach typowych dla stosunku pracy, to pracodawca nie prawa nawiązać z pracownikiem w takiej sytuacji zamiennie umowy cywilnoprawnej."

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-zakaz-zastepowania-umowy-o-prace-umowa-cywilnoprawna
  • Odpowiedz