Wpis z mikrobloga

Dobra Mireczki, czy @nutka ma tajemnice odpalania na zimno dwusuwa wykaszarki spalinowej??

tekst poniżej:

a może problemik z odpalaniem wykaszarki na silnik spalinowy i ciągłej wymiany zalewanych świec, nie jest to że przy starcie dwusuw słabo zasysa mieszankę jako taką.. jak tutaj to opisano:

w dwusuwie na jeden obrót wału silnika przypada jeden cykl pracy. Natomiast w czterosuwie jeden cykl pracy przypada na dwa obroty wału. To tłumaczy dlaczego z litra pojemności dwutakty mają prawie dwa razy więcej mocy niż czterotakty. No właśnie – prawie!

Po pierwsze primo: w czterotakcie każdy świeży ładunek ma tylko znikomy kontakt z ładunkiem przepracowanym, czyli ze spalinami. Natomiast w dwutakcie kontakt świeżej mieszanki ze spalinami jest jego podstawową zasadą pracy. Z tego powodu dwusuwowe spaliny z jednej strony zawierającałkiem sporo niespalonego paliwa, a z drugiej strony świeża mieszanka w momencie sprężania nie jest już taka świeża.

I TO WLASNIE NA ROZRUCHU..? = zalanie swiec na starcie

Po drugie primo: po to by spaliny zdążyły się wydostać, okno wydechowe jest całkiem spore i w związku z tym sprężanie rozpoczyna się dopiero kiedy tłok zasłoni to okno. Przez to stopień sprężania w silnikach dwusuwowych jest ograniczony i ma wartość w okolicach 7. Dla porównania przeciętny wolnossący czterosuw (z zapłonem iskrowym) ma stopień sprężania około 10. Stopień sprężania jest bezpośrednio związany ze sprawnością całkowitą maszyny cieplnej. Jest związany wprost proporcjonalnie. Dwa razy mniejszy stopień sprężania oznacza dwa razy gorszą sprawność całkowitą. To właśnie przez to plucie paliwem i niski stopień sprężania dwusuwy palą znacznie więcej niż czterosuwy.

Po trzecie primo ultimo: w silniku dwusuwowym świeża mieszanka paliwowo-powietrzno-olejowa będzie z inną prędkością wypychała spaliny przy 2000 obr/min., a z inną prędkością przy 10000 obr/min. Ponieważ mamy tu do czynienia ze zjawiskami nieliniowymi, bardzo ciężko jest zaprojektować silnik w taki sposób, żeby proces przewietrzania zachodził równie sprawnie przy wszystkich prędkościach obrotowych silnika. Dawniej w dwutaktach stosowano tłumienie przepływu spalin na układzie wydechowym poprzez zastosowanie tłumika o odpowiednim oporze przepływu. Proste równanie Lagrange’a drugiego rodzaju daje nam odpowiedź, jak dobrać współczynniki by ciśnienie w cylindrze było właściwe. I tak ostatnie silniki dwusuwowe bez wydechu rezonansowego znajdziemy w podstarzałym sprzęcie pływającym. To tyle o wadach dwusuwów.

https://motormania.com.pl/porady/warsztat/wady-i-zalety-dwusuwow-co-jak-i-dlaczego/
#warsztat #majsterkowanie #motoryzacja #diy #mechanika #narzedzia #rolnictwo
  • 5
@fuck_yeah: no dobra, ale to jest o najprostszych dwusuwach z marketu..

po przeczytaniu tego i przemyśleniu i teraz mi pali jak rakieta, bo zmieniłem podejście, od razy jak odpalam na zimno wykręcam świece, zatykam palcem wylot głowicy, oczywiście podpąpuje mebranę (ogromna wada tego badziewia, z powodu której trzeba spuszczac paliwo lub wypalić jak się da), ciągne za rozruch patrzę jak dmucha z z tłumika i DOPIERO wtedy wkręcam czystą świece i
@nutka-instrumentalnews: wydaje mi się jednak, ze masz #!$%@? gaźnik i dlatego Ci zalewa. Mam NACa od pięciu lat, który w sezonie daje ostro w terenie, a przygotowanie go do zimy wygląda prosto - chowam ją pod dach ( ͡° ͜ʖ ͡°) i nic takiego sie nie dzieje. Na wiosnę dolewam paliwa (bo ani razu nie spuściłem starego) i odpala za trzecim razem.

To co opisujesz to diagnozujesz