Wpis z mikrobloga

@tooph: Tylko, że niezmiennych gatunków praktycznie nie ma. Na przykład bakterie, ciągle muszą ewoluować, bo w innym przypadku już dawno by wymarły. Bakterie są atakowane np. przez wirusy, grzyby, układ odpornościowy zwierząt i gdyby przestały ewoluować w krótkim czasie zostały by pokonane.
  • Odpowiedz
Tylko, że niezmiennych gatunków praktycznie nie ma


@aaadam91: Autorowi prawdopodobnie chodziło o gatunki takie jak krokodyl, czy rekin, które osiągnęły perfekcję ewolucyjną w swojej niszy i praktycznie już się nie zmieniają.
  • Odpowiedz
@Gniewo_: no dokładnie o tym samym mówię, wycięty jest fragment i też tego nie bronię.
@Kozajsza: bo ma swoich zwolenników? wiele teorii (chociaż tu według mnie nie jest to teoria tylko fakt (ale kiedyś była)) ma argumenty za i przeciw, a poznanie ich rozszerza punkt widzenia i według mnie ma wartość edukacyjną.
  • Odpowiedz
bo ma swoich zwolenników?


@Mr_Frodo: Picie rozpuszczalnika żeby leczyć COVID też ma swoich zwolenników, to znaczy że trzeba to podawać jako ciekawostkę w książkach do liceum? XD

wiele teorii (chociaż tu według mnie nie jest to teoria tylko fakt (ale kiedyś była))


Która jest faktem a kiedyś była teorią? Znasz pojęcie teorii naukowej i czym różni się od potocznego znaczenia słowa teoria?
  • Odpowiedz
@Mr_Frodo: Masz rację, że należy poznawać argumenty obu stron i nie zamykać się w bańce informacyjnej. Problem w tym, że "fiasko laboratoryjnie wywoływanych mutacji" albo "brak dowodów istnienia form pośrednich" to nie są żadne argumenty i fakty, nawet nie opinie, tylko wierutne kłamstwa. Formy pośrednie są odnajdywane i mamy wiele technik przeprowadzania mutagenezy, kropka. To są fakty, których prawdziwość można w łatwy sposób weryfikować. Nie zawsze prawda leży gdzieś pośrodku.
  • Odpowiedz
  • 0
@Kozajsza jak na moje to bardzo dobrze, że pojawiaja się w książkach takie argumenty, a nie wszystko napisane "TAK MUSI BYĆ". Zmusza uczniów do myślenia dlaczego takie argumenty się pojawiaja oraz wyciągnięcia wniosków. Poza tym jest to jakiś wycięty fragment i ciezko stwierdzić co tam dalej jest. To tak samo jakbym znalazł zdjęcie Hitlera z podpisem "Największy polityk 3 Rzeszy" i oburzal się, że książka chwali Hitlera.
  • Odpowiedz
no nie wiem po prostu się zastanawiam jak wyglądała całość


@Mr_Frodo: jeżeli trzymaj poziom tych argumentów, to wyglądał słabo.

do pewnego czasu kreacjonizm też miał swoich zwolenników którzy wymyślali swoje argumenty


@Mr_Frodo: wciąż ma. Problem jest taki że są to argumenty bazujący na niewiedzy i odrzucaniu nauki, oraz na różnych manipulacjach.
  • Odpowiedz
@Kozajsza: ten podręcznik ma jakieś zatwierdzenie, nie wiem, imprimatur, klepnięte przez MEN? Przecież to się nie trzyma kupy. I piszę to ja, zadeklarowany katolik.
A forma pośrednia między ptakami i ssakami #!$%@?ął mnie kompletnie XD to gówno przeszło w ogóle przez jakąś korektę?
  • Odpowiedz
@Kozajsza:
- nie musi ich być. Ssaki nie wywodzą się od ptaków
- ewolucja wyłania organizmy lepiej przystosowane do panujących warunków. Nie zawsze muszą być to organizmy bardziej złożone. Np. mozliwa jest redukcja genomu u bakterii, gdy przechodzą od wolno żyjących do trwałych związków z żywicielami
- to w ogóle jakiej kuriozum xD Czyli co? Powstanie gwiazd i planet też przeczy II zasadzie termodynamiki, skoro gazy i pyły połączyły się w
  • Odpowiedz