Wpis z mikrobloga

Dawno nie tworzylem nic nowego i ciezko bylo wrocic. Zrobilem takie cos na szybko:

https://soundcloud.com/hufsa-aeternus/adventure-begins

Poniewaz ciagle sie ucze, staram sie zeby kazdy nowy utwor byl inny od poprzednich. Tym razem trafilo na 'Adventure themed'. Uzylem kilku nowych technik, ktorych nie uzywalem wczesniej:
- 'col legno' - wydobywanie dzwieku poprzez uderzenie w strune drewnianym fragmentem smyczka
- spiccato
- woodwinds scale run i violin scale run - bardzo fajny efekt. Bede korzystal czesciej.

Po raz pierwszy tez zaczalem kompozycje od instrumentow perkusyjnych. Wyszlo... srednio. Pewnie nie bede juz tak robil (w najblizszym czasie) :)

Jak zawsze chetnie wyslucham wszystkich opinii, gdyz sa bardzo pomocne jesli chce sie rozwijac i isc do przodu :)

#hufsakomponujemuzykefilmowa <- do czarnolistowania, jesli nie chcesz widziec moich postow na ten temat
#komponowanie #produkcjamuzyki #tworzeniemuzyki #tworczoscwlasna #muzykafilmowa #muzykaklasyczna #orkiestrasymfoniczna
  • 9
@Sinti: Dzieki :) Sam jestem graczem i mam ciche marzenie, ze moze kiedys uda mi sie zalapac na stworzenie soundtracku do jakiejs gry indie. Ale poki co to nawet bym sie nie podjal takiej roboty, bo wiem jak duzo mi brakuje. Na przyklad probuje juz od jakiegos czasu stworzyc sensowny 'Battle theme' ale slabo mi to wychodzi :D
@hufsa: Zerknąłem na kilka innych twoich soundtracków i imo spokojnie się nadają na indie grę, no ale ja się nie znam na tym to może nie mam racji.

Ja powoli klecę jedną gierkę, pierwotnie na androida jak się spodoba to spróbuję rozszerzoną wersję na steama wrzucić i jakiś soundtrack by się przydał, może niedługo wrzucę coś z tego na wykop i cię zawołam i może się spikniemy jeśli ci się spodoba.
@hufsa: ale battle theme do jakiego gatunku? Bo to ma niebagatelne znaczenie. W turówkach muzyka powinna wzmagać poczucie dynamiki, w RTSach raczej pomagać w skupieniu się na multitaskach, do wolnego FPSa powinna być inna muzyka a do szybkiego jak Doom też co innego będzie pasować.

Jeżeli chodzi o ostatnie lata to mistrzem soundtracków jest Ben Prunty. Najbardziej znana gra z jego muzyką to chyba FTL, chociaż najlepszy OST od niego to
@Sinti: Spoko, bedzie mozna cos pomyslec :)
Wiem jak to jest z projektami z zerowym budzetem. Co do finansow, to zawsze idzie sie dogadac. Nie wydaje mi sie zeby to byl problem :)

@DiscoKhan: Fakt, nie wspomnialem o jaki styl chodzi. Moimi ulubionymi soundtrackami sa raczej te ktore powstaly do gier RPG: Gothic 1/2/3, TES IV: Oblivion, Icewind Dale 1/2, Baldurs Gate 2
Mialem na mysli 'battle theme' w stylu
hufsa - @Sinti: Spoko, bedzie mozna cos pomyslec :)
Wiem jak to jest z projektami z ...
@hufsa: generalnie fajne pomysły, ale parę rzeczy można poprawić ( ͡° ͜ʖ ͡°) po pierwsze mam cały czas wrażenie że jest nierówno. Po drugie mix - wydaję mi się, że czasem jest za dużo kompresji, szczególnie we fragmencie od 0:49. Brakuję mi też więcej reverbu, niektóre instrumenty się mocno sucho wybijają. Co do orkiestracji, to po którymś powtórzeniu już melodii w smyczkach, jest to już nużące, coś
@pankos: Dzieki za uwagi :)
Twoj kawalek fajny. Odrazu mialem przed oczami postac eksplorujaca jakies pradawne ruiny, a wlasnie chyba o to chodzi w takiej muzyce. Ma budowac klimat... i buduje.
Bede musial sprobowac stworzyc cos w tym stylu kiedys ;). Bardzo fajne.
@Saly: Nie wiem czy dobrze zrozumialem pytanie, ale postaram sie odpowiedziec :)
Uczylem sie (i ciagle ucze) orkiestracji dla klasycznej orkiestry symfonicznej. Mam nawet taka ksiazke z pomoca ktorej orkiestruje moje utwory.
Generalnie wspolczesna muzyka filmowa w wiekszosci inspiruje sie muzyka klasyczna epoki romantyzmu, a poniewaz w tym momencie jestem na etapie uczenia sie 'co robi wiekszosc' to pewnie u mnie jest podobnie.
Oczywiscie nadejdzie kiedys moment, zeby sprobowac pojsc wlasna