Wpis z mikrobloga

Kupuję elektryka i waham się między dwiema opcjami. Główne różnice to bateria 66.2kw i zasięg 550km lub 71.4kw i zasięg 600km(tak, wiem że zasięg nigdy taki nie będzie jak deklarowany) oraz w droższej wersji jest skóra a w tańszej imitacja skóry. Różnica w cenie to około 12k cebulionów, 10% więcej.

Raczej poniżej 500km tygodniowo będziemy z żoną robić(więc zakładam dwa ładowania w tyg po około 50% baterii). Zastanawiam sie też czy ta skóra mi zrobi różnice w wygodzie i tym jak po kilku latach przy odsprzedarzy samochodu będzie się prezentować vs imitacja.

Drugi dzień myślę na tym i się nie mogę zdecydować ( ͡° ʖ̯ ͡°) Myślcie że warto dopłacić? Jest jest kilka małych dodatków w droższej wersji ale nic wartego uwagi IMO.

#samochody #samochodyelektryczne #motoryzacja
  • 22
Różnica w cenie to około 12k

tym jak po kilku latach przy odsprzedarzy samochodu będzie się prezentować


@Sergeant_Matt_Baker: brzmi jakbyś był zdecydowany na wersję tańszą i szukał argumentów żeby nie dopłacać... Więc pytanie czy za kilka lat dopłacenie do skóry da różnice w sprzedaży 12k?
@Sergeant_Matt_Baker: Dużo zależy od pogody i specyfiki ruchu w danym kraju. Jednak z moich doświadczenie w Europie lepiej założyć pesymistycznie 50% NEDC i 80% WLTP jak wyżej @Stashqo napisał. Jeśli masz zamiar podróżować na długie dystanse autostradami to jeszcze ważne jest jaka jest krzywa ładowania baterii i jak bateria się zachowuje przy wielokrotnym ładowaniu tego samego dnia.
@Sergeant_Matt_Baker: Jeśli masz się gdzie ładować pod domem w nocy albo w pracy to oba auta Ci się sprawdzą - pewnie będziesz na szybkiej ładowarce kilka razy do roku. Jeśli nie to zimy będą frustrujące, ponieważ co dzień rano auto będzie zużywać sporo energii żeby się nagrzać.
@Crow7422

1. Nie widzę problemu z ładowaniem na szybkich ladowarkach, jest kilka z nich blisko mojego domu i zawsze są jakieś wolne, do tego bede miał 3000kwh darmowych na ladowarkach producenta co rok wliczone w cenę samochodu.
2. Myślę że samochody elektryczne to przyszłość więc chcę już wsiąść do tego pociągu.
3. Zależy mi na tych wszystkich bajerach.
4. W moim mieście żeby dostać tablicę na auto spalinowe to koszt około 10k
@Sergeant_Matt_Baker: 1. Przyspieszasz degradacje baterii.
Do tego tracisz największe zalety elektryków, takie jak pełna bateria każdego dnia bez tracenia czasu na ładowanie.
Ogromny spadek zasięgu zimą ze względu na pre-heat bez wpięcia do sieci. O kosztach ładowania nie wspominam.
3000kwh jest już nieaktualne o ile nie złyżyłeś rezerwacji wcześniej, teraz jest to 1000kwh, i nie dotyczy to każdej szybkiej ładowarki. Poczujesz to zimą.
2. No i spoko, tylko bez wtyczki w