Za czym najbardziej tęsknicie w f1? Nie mówię o kierowcach, tylko o rozwiązaniach technicznych, torach, szefach zespołu, etc. Osobiście tęsknię za tankowaniem podczas pitstopu. Zapraszam do dyskusji. #f1
@husqvarna Tankowania Tak, wiem, że niebezpieczne i się kilka razy zapaliło, ale to zajebiście wpływało na taktykę kwalifikacji i wyścigów. Zakładając zwiększenie bezpieczeństwa pod tym względem, tego mi brakuje
@husqvarna: imo z tankowaniem wyprzedzania byłyby głównie w pitach, ale vox populi - vox dei ( ͡°͜ʖ͡°) a tęsknię za bolidami i V10-tkami z okresu 1997-2002, chociaż wyścigi z tamtych lat znam głównie z opisów i mirrorów z niemieckim komentarzem Premiere - możliwe że mam jakieś urojenia, ale otoczka wyścigów wyglądała wg mnie na "prostszą"... może i bolidy wyglądały jak cegły na kółkach, jeszcze bez
@husqvarna: za większą ilością zespołów oraz za niezależnymi zespołami a nie tak jak jest teraz, że realne szanse na mistrza mają 2 zespoły fabryczne i jeden, który wykłada kupę kasy a reszta stajni to zespoły do wprowadzania nowych kierowców do F1 ze szkółek tych większych zespołów
@husqvarna: na tankowania akurat pluje bo już wogole psuły rywalizację tj. większość stawki miała własne wyścigi, zmniejszało to ilość bezpośredniej walki. Tęsknię na pewno za takimi liderami jak wyrzucony briatore, za dźwiękiem V10, za wielką pompą jakie te wyścigi miały gdy były zaangażowane koncerny tytoniowe i FIA nie wpieprzala się z limitami budżetowymi. Ogólnie za statusem F1 i tym jakimi bohaterami byli ci kierowcy, może to kwestia wieku ale z dzisiejszych
@husqvarna: ogólnie mam takie przemyślenia co do każdego sportu, że im sport staje się bardziej perfekcyjny, precyzyjny im wszystko jest coraz bardziej przekalkulowane obliczone itd to traci to swoje piękno i urok. To same jest też np w esporcie
@husqvarna: Za szczerymi kierowcami, dzisiaj pani od PR stoi przy każdym kierowcy i pilnuje żeby nie powiedział czasem słowa za dużo... Za większym luzem u sędziów - dziś za ścięcie szykany dają 5 sekund, kiedyś dwóch gości się spychało z toru i to był racing incident. No i za małymi bolidami
@husqvarna: Za bardziej wyrównaną stawką a nie sytuacją, gdzie 2-3 najlepsze zespoły ścigają się między sobą, 4-5 następnych zespołów ściga się osobno i 2-3 najgorsze zespoły w ogóle się nie ścigają tylko po prostu próbują dojechać do mety.
@husqvarna: niebezpieczeństwa na torze. Dzisiaj to takie wszystko bezpieczne że aż nudne. Mam wrażenie że kiedyś do formuły wsiadali ludzie z jajami ze stali a dzisiaj to wręcz zabawa dla dzieci patrząc chociażby na kierowców
@husqvarna: Za tym: "Dobra, my tutaj gadu gadu o zakończonych kwalifikacjach do GP Japonii 2010, a ja mam dla państwa KONKURS ESEMESOWY "( ͡°( ͡°͜ʖ( ͡°͜ʖ͡°)ʖ͡°) ͡°)
@husqvarna: tankowania to było złoto... ale tęsknię w #!$%@? za Brawn GP którzy #!$%@? se tak z sezonu na sezon. Wprowadzili se KERS i #!$%@? #!$%@?, #!$%@?.
@husqvarna: Statystyki wprost pokazują że tankowanie zmniejsza możliwość zmiany strategi gdy zmienia się sytuacja na torze - bo nie przedluzysz stintu na oponach kiedy bak pusty. Swego czasu gdzieś były dokładne wyliczenia które wskazywały bezpośrednio na to, że tankowanie ma prawie zerowy wpływ na strategie i jedyne co się liczy to element ryzyka przy nim. A to nie jest ci chce oglądać czyli walkę wyrównanych bolidów. Takie za czym najbardziej tesknie
@husqvarna: @SamBeliar: @Vinniczek: za brakiem tankowania stoi też kasa, nie muszą na każdy tor zwozič/instalować infrastruktury do tankowania wysokim ciśnieniem
@husqvarna: I jeszcze w sumie brakuje mi starych kwalifikacji przed erą ERS, kiedy #!$%@? kółko za kółkiem, a nie tak jak teraz przejadą jedno i zjeżdżają bo nie ma baterii na następne
@husqvarna: mi eeee brakuje eeem komentarza, nikogo innego niżeeeee Boeeerowczyka; właśnie weeeee,m, wpisie czytaeeeemy, o niikim eeee innym niż o eeeeyyy Pameli eeeeyyy Anderson
@husqvarna: ja przestałem oglądać f1 po wywaleniu tankowania. Od tamtej pory dla mnie to ten sporty to równia pochyła w dół. Nic się nie dzieje ciekawego na torze i poza torem teraz.
@husqvarna: mniejsze bolidy teraz to krowy przez co jest dużo procesji, V10, tankowanie, grid girls i ogólnie Formuła 1 organizowana z pompą, więcej zespołów, jazda na limicie a nie oszczędzanie opon, powrót do normalnego sędziowania i kwalifikacji kółko za kółkiem. Ogólnie to za wszystkim tęsknię. Nawet za komentarzem, bo to co teraz sky robi to jest dramat.
@husqvarna: Ja tesknie za skokami bez odejmowania punktow za wiatr i rozbieg. Te ciagle zmiany rozbiegu, te jury meetingi, te break due to atmospheric conditions, i jak to lubilo sie ciagnac godzinami i musieli teleexpress odwolywac.
@husqvarna: za większym elementem losowości. Dzisiaj zdarzają się co najwyżej 2-3 awarie na wyścig a czasem 0. Paradoksalnie kiedyś było punktowe tylko 6 pozycji a słabsze zespoły miały większe szanse na punkty niż dzisiaj bo wyścigi gdzie 60% stawki zaliczyło DNF było na porządku dziennym.
Poza tym to większą ilość dostawców silników i zespołów na początku lat 00 mieliśmy 8 dostawców prawie każdy zespół miał swój silnik. Nie było takich typowych
Na marszu antywojennym a gdzie wy? Upijacie się alkoholem przy najtańszej kiełbłasie z bierdonki? Oczywiście w mediach cisza bo nie wolno pozwolić na to by goje się zorganizowały
Komentarz usunięty przez autora
Tankowania
Tak, wiem, że niebezpieczne i się kilka razy zapaliło, ale to zajebiście wpływało na taktykę kwalifikacji i wyścigów.
Zakładając zwiększenie bezpieczeństwa pod tym względem, tego mi brakuje
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
imo z tankowaniem wyprzedzania byłyby głównie w pitach, ale vox populi - vox dei ( ͡° ͜ʖ ͡°)
a tęsknię za bolidami i V10-tkami z okresu 1997-2002, chociaż wyścigi z tamtych lat znam głównie z opisów i mirrorów z niemieckim komentarzem Premiere - możliwe że mam jakieś urojenia, ale otoczka wyścigów wyglądała wg mnie na "prostszą"... może i bolidy wyglądały jak cegły na kółkach, jeszcze bez
Za większym luzem u sędziów - dziś za ścięcie szykany dają 5 sekund, kiedyś dwóch gości się spychało z toru i to był racing incident.
No i za małymi bolidami
@gybefan: obecnie w stawce to chyba tylko Kimi i Max są takimi kierowcami
1) tankowania
2) zajebiście głośnych silników V10
no i grid girls
Statystyki wprost pokazują że tankowanie zmniejsza możliwość zmiany strategi gdy zmienia się sytuacja na torze - bo nie przedluzysz stintu na oponach kiedy bak pusty. Swego czasu gdzieś były dokładne wyliczenia które wskazywały bezpośrednio na to, że tankowanie ma prawie zerowy wpływ na strategie i jedyne co się liczy to element ryzyka przy nim. A to nie jest ci chce oglądać czyli walkę wyrównanych bolidów. Takie za czym najbardziej tesknie
https://f1.dziel-pasje.pl/F1_news-5887-FIA_Zakaz_tankowania_w_ramach_oszczednosci.html
@SamBeliar: i opon
@husqvarna: niektóre były spektakularne.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Poza tym to większą ilość dostawców silników i zespołów na początku lat 00 mieliśmy 8 dostawców prawie każdy zespół miał swój silnik. Nie było takich typowych