Wpis z mikrobloga

Drodzy spawacze z #pracaspawaczamnieprzeistacza #spawanie kupiłem sobie trzy dni temu TIGa (Sherman 201p) na warsztat i coś tam próbuję smarkać. Mam pytanie:
Czy taki przetop, bez dodawania materiału, wcześniej wykonanej spoiny jest wedle etyki zawodowej akceptowalny? W sensie, najpierw spawanie z dodawaniem materiału a później przetop na gładko.
( _) Nie bijcie, z wyuczonego zawodu jestem informatykiem.

PS za każdym razem wychodzi szary nalot na spoinie. Jak rozumiem będzie to spowodowane gazem? Nigdzie w okolicy nie da się dostać argonu powyżej 4.8 w małej butli. Elektroda czerwona 2.4, 40A, soczewka, dysza 7.
Pobierz
źródło: comment_1631786664RMAr2CEIygglKGNXeFJayG.jpg
  • 14
@Feiro: Od jakiegoś czasu też próbuję swoich sił z tigiem i oto moje wnioski:

Szary nalot = przegrzany materiał. Czasem nie do uniknięcia, ale generalnie chcesz omijać taką sytuację. Można się ratować większą ilością gazu ale nie o to tu chodzi.
Co możesz z tym zrobić? Musisz spawać szybciej. Możesz też użyć pulsu - ustaw sobie mniej więcej 1 puls na sekundę, prąd bazowy i długość pulsu na 30%. Podkręć prąd
Pobierz
źródło: comment_1631786976QIkW4Mul3VjYKIiaviFAP4.jpg
@Feiro: szary nalot jest spowodowany utlenieniem materiału. Gazu za mało, pod złym kątem lub wątpliwej jakości. Sama wizja "najpierw z drutem, potem przetop bez" to jak mniemam poprawki z drugiej strony? Jeżeli tak, to zależy od standardów, ale jak ma po prostu trzymać, to jest ok.

@Irthorr: nie ma czegoś takiego jak "przegrzany materiał". Kolory są winą utlenienia, a to z kolei jest winą wystawienie gorącego materiału poza ochronę gazową.
@Silvervend: Wiem co odpowiada za zmianę kolorów materiału : ) Ale skoro gość spawa 3 dzień, to tłumaczę na chłopski rozum - wprowadza za dużo ciepła w jednostce czasu - materiał jest przegrzany, w momencie kiedy jeszcze jest czerwony wyjeżdża palnikiem z osłoną poza obszar i taki efekt.