Wpis z mikrobloga

Kolejny tydzień a więc kolejna postać, tym razem zajmiemy się Kujou Sarą, czyli takim można powiedzieć electro Bennettem (trochę słabszą alternatywą ale zawsze coś), zrobię małą zmianę odnośnie omawiania supportów, dziś postaram się omówić jej cały kit, oraz do jakich teamów się najbardziej nadaje, po czym w środę przejdziemy do artefaktów, a więc zaczynamy.

Sara jest electro 4* która obecnie jest na bannerze z Raiden, prawdopodobnie patrząc na jej kit ktoś może stwierdzić że lepiej używać Bennetta, ale według mnie ona też zasługuje na wypróbowanie, zacznijmy więc od początku:

Jej podstawowy atak wystrzeliwuje 5 strzał, a jej wzmocniony atak zada electro obrażenia kiedy jest w pełni naładowany, nic nadzwyczajnego każda postać z łukiem to ma.
Kiedy znajduje się w Crowfeather Cover, o którym zaraz powiem wzmocniony atak zostawi strzałę ze stackiem crowfeatehra w miejscu wylądowania strzału.

Elemental Skill wycofuje Sarę do tyłu, po czym na 18 sekund dostaje Crowfeather Cover i jak wcześniej wspomniałem kiedy wystrzelimy strzałę będąc w tym stanie stack ten zostanie przetransportowany w miejsce w którym oddaliśmy wzmocniony strzał. Stack ten eksploduje po krótkim czasie zadając electro obrażenia oraz wzmacnia obrażenia obecnie aktywnej postaci która znajdowała się w AoE tego wybuchu. Wzmocnione obrażenia skalują się z obrażeniami Sary, więc mamy małą podpowiedź co do main jak i substatów jakie powinny znajdować się na niej. Minusem tego skilla, jak i bursta jest czas trwania tego wzmocnienia, który wynosi... tylko 6 sekund. Nie wiem kto wymyślił że tyle powinien trwać ten buff ale jest jebnięty na łeb, nawet ult Raiden trwa dłużej, ale biorąc pod uwagę że na 13 poziomie ratio tego bonusu wynosi 91% to coś za coś według mnie (chociaż Bennett ma 119%). W każdym razie buff do ataku jest bardzo przydatny ale należy go dobrze wykorzystać, ponieważ szybko może się skończyć.

Elemental Burst Sary zadaje w jednym miejscu AoE electro obrażenia, po czym burst ten rozbija się na 4 części zadając kolejne electro obrażenia w czterech kierunkach, dodatkowo Burst ten nakłada aktywnej postaci w tym AoE buffa do ataku ze skilla (takie same procenty, taki sam czas trwania), efekty te niestety nie będą się na siebie nakładać ale da się pokombinować w quickswap teamach efektywne użycie tych buffów (na przykłąd burst Sary, przełączenie się na main DPSa, swap ponownie na Sarę, używamy e i znowu wkracza man DPS). Obrażenia z Bursta są bardzo dobre, jedynie do czego mógłbym się przyczepić to cooldown i koszt, ale wydaje mi się to tylko problemem kiedy nie mamy Raiden w teamie, która będzie generować dla nas energie przy użyciu jej Bursta.

Przejdziemy teraz do jej talentów:
- Pierwszy talent zmniejsza czas potrzebny na ekspedycje w Inazumie o 25%, nareszcie mamy wszystkie 5 postaci które skracają czas ekspedycji ( )
- Drugi talent zmniejsza czas naładowania strzały kiedy znajdujmy się w Crowfeather Cover o 60%. Jest to bardzo przydatny talent, gdyż szybciej możemy oczywiście wystrzelić strzałę (masło maślane) z buffem do ataku, więc nie musimy się martwic tak bardzo o to czy jakiś przeciwnik nas zdąży trafić w trakcie ładowania wzmocnionego ataku.
- Trzeci talent będzie odnawiał 1.2 energii każdej postaci za każde 100% er jakie posiada Sara po tym jak strzała z buffem eksploduje. Trochę bez sensu talent, patrząc na to że przez większość czasu będziemy chcieli mieć ten bonusowy atak.

No i na koniec przejdziemy do jej konstelacji, z pewnością jak robiliście dużo wishy pewnie wam wyleciało parę konstelacji więc jakieś dodatkowe bonusy będą do niej:
- C1 zmniejsza cooldown jej Elementa Skila o 1 sekundę kiedy dostaniemy buff do ataku, bądź przeciwnicy zostaną trafieni przez wybuch wzmocnionej strzały z Crowfeather Cover
- C2 zostawi słabszy stack Crowfeather w miejscu użycia E Sary
- C3 i C5 to wzmocnienia do talentów
- C4 zwiększa liczbę piorunów do 6
- C6 zwiększy electro crit dmg o 60% dla postaci która będzie miała zwiększony atak

C6 jak widać faworyzuje electro postacie typu Keqing, Beidou, czy Raiden, niektórzy narzekają że jej gameplay jest pokraczny, chociaż wydaje mi się że to jest kwestia przyzwyczajenia, sądzę że jest ona dobrym supportem, oraz będzie wspomagać teamy w których będzie się znajdować wyśmienicie.

Mówiąc o teamach, miałem przejść do nich, moim zdaniem tak samo jak Raiden nadaje się do teamów gdzie reakcje takie jak Electro-charged, czy Superconduct będą górować, przeważnie będzie się wszędzie nadawać do teamów z Raiden, gdyż mając C6 Sary Burst Shogun będzie zadawać niesamowite obrażenia. Z innych teamów wezmę pod uwagę te które omawiałem w piątek:
- Superconduct z Eulą i Rosarią będzie według mnie idealny, mając Raiden używamy jej Elemental Skilla i mamy 18 sekund electro ataków, przełączamy się na Sarę by zbuffować Eule po czym nasz cryo DPS dokańcza robotę.
- Electro-Charged jest tu ciekawą kompozycją, i bardziej tym razem faworyzowałbym Mone ponad Childe'a a to za sprawą Bursta Mony, który w połączeniu z Q Sary powinien przebić bańki i zadać ogromne obrażenia.
- Z takich mniej ciekawych teamów to jak już wcześniej wspomniałem po C6 teamy zawierające Keqing czy nawet Beidou dostaną wsparcie, do takich teamów idealnie nada się też Xingqiu do nakładania hydro z Bursta, czy cryo/anemo support typu Diona bądź Jean.

No i to powinno być na tyle, dziś zdecydowanie później wpis a to przez sprawy prywatne, dlatego też zdecydowałem się połączyć dwa wpisy w jeden, ponieważ nie wiem czy będę w stanie prowadzić omawianie postaci w tym momencie, prawdopodobnie zmienię odrobinę plany i postaram się wrzucić coś innego niż postacie (na przykład łowienie ryb, bo w sumie czemu nie ( ͡° ͜ʖ ͡°)), ale mam nadzieję że taka forma przy supportach siewam podoba, dajcie znać czy używacie Sary, co o niej sądzicie i czy jest według was użyteczna, a w środę omówimy sobie bronie i artefakty.

#genshinimpact #poradnikikozumo
źródło: comment_1631563777OGKlnj94d8fgfOyNSNQqwV.jpg
  • 19
@NepNepu warto dodać że E Sary często się psuje i nie teleportuje w momentach gdy tego najbardziej potrzeba, na przykład jak siekiera hilichurla leci mi #!$%@?ć. Ale ogólnie to bardzo przyjemna postać, chyba jedna z moich ulubionych, zwłaszcza w coopie. No i też ciekawostka, przez swoje niezwykle stylowe klapki jest to najwyższa postać żeńska w genshinie i jedna z najwyższych w ogóle w grze co daje jej lekką przewagę w bieganiu po
@pogromca_przegrywow jeżeli masz Eulę to jest bardzo dobrym wyborem jako main dps, jeżeli chcesz bardziej grać pod Raiden to healer typu Jean, bądź jakaś postać z wysokim kosztem bursta będzie dobrym pickiem, ogólnie w 4 slot da się wsadzić dużo postaci
@McRoyal: Męskie postaci i tak biegają szybciej, a od wysokiej męskiej postaci szybsze są te rozmiaru Aethera. Ich bunnyhop to jest naprawdę inny poziom ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Babki za to są lepsze do pływania, ale tutaj już nie testowałem czy szybciej pływają wysokie, czy niskie (chociaż pod tym względem Ayaka i Mona raczej nie mają konkurencji (σ ͜ʖσ)
@Slought postacie męskie biegają szybciej tylko i wyłącznie dla tego że są zazwyczaj wyższe. Szybkość sprintu zależy tylko od wzrostu, nie od płci postaci. A Sara jest praktycznie tak wysoka jak Zhongli czyli najwyższa postać męska, różnica to dosłownie kilka pikseli. No i wybierając Sarę do biegania, dochodzi też zaleta lepszych widoków ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Slought nigdzie nie znalazłem potwierdzenie informacji o tym że małe postacie robią bunny hop szybciej, tylko tyle że niskie postacie żeńskie nie są w stanie zrobić go w ogóle. Dla tego pominąłem tą część. Zresztą, robienie bunny hoppów jest dość trudne (dużo ludzi je robiących używa makra, np gościu co się na górę tym wspinał) i większość ludzi nie będzie w stanie tego zrobić więc Sara i wysokie męskie postacie wciąż wygrywają
@McRoyal: Nie jarają mnie anime dziewczynki xD Przetestować samemu to nie problem, nie rozumiem gdzie tutaj leży jakakolwiek trudność wykonania. Jeżeli to jest łamanie spacji to może lepiej wcale nie grać bo trzeba klawisze naciskać i je łamać (?)
@Slought no chyba nie próbujesz powiedzieć że bunny hop jest tak samo łatwy do zrobienia jak zwykłe dashe xD Z łamaniem spacji chodzi mi o to że jak ktoś nie jest jakimś spoceńcem robiącym to w każdej grze od dziesięciu lat to zanim się nauczy go robić, trochę czasu na bezowocne walenie w tą spacje minie.

Jak ktoś lubi min maskować wszystko łącznie z prędkością biegu co do piksela na sekundę to
@McRoyal: Ale co to wgl za porównanie jak nie ma w tym nic trudnego do wykonania? Postać dotyka ziemi = skaczesz. Nie ma w tym żadnej filozofii. Nigdy wcześniej się nie bawiłem w innych grach w jakieś bunnyhopy, a tutaj mi wyszło za pierwszym razem ¯\_(ツ)_/¯

A jak nawet nie chcesz robić tego bunnyhopa to dash + jump i tak jest wydajniejszy, chyba że na żeńskiej postaci, które dziwnie spowalniają przy