Wpis z mikrobloga

Mirki, jestem Javowym seniorem i chcę podciągnąć sobie trochę Kotlina - planuję w tym celu zacząć pisać sobie jakąś gierkę w libKTX (Kotlinowa nakładka na znany Javowy libGDX). Czy ktoś na tagu #naukaprogramowania lub #programowanie byłby zainteresowany serią wpisów technicznych, w których bym opisywał co ciekawsze aspekty i pokazywał jak podchodzę do tematu? Mam spore doświadczenie w programowaniu, ale niewielkie w game designie. Wpisy miałyby charakter edukacyjny - pisałbym jak robię dany aspekt gierki i przy okazji tłumaczę + daję odnośniki do zagadnień, typu na przykład Dependency Injection albo Entity-Component System i takie tam, plus wgląd w to jak sam się uczę tematów których nie znam (głównie z zakresu game design, użycia samego silnika libGDX i matmy gierkowej).

Przykład tematów które mi przychodzą do głowy na początek: setup projektu z gradle, rozdział warstwy silnika od warstwy logiki - dlaczego warto to zrobić i jak to zrobić, DI bez użycia Springa (bo nie chcemy ciężkiej refleksji), itp
  • 4
@GotoFinal: To nie będzie ani wielka gra ani taka co wyciska ostatnie soki z kompa, raczej prototyp. Celem jest poużywanie Kotlina w praktyce bo to mój ulubiony sposób nauki. Jak ten "prototyp" gierki będzie fajny to zawsze mogę kontynuować koncept w jakimś C++ albo Unity