Wpis z mikrobloga

Zastanawiam się jaka jest tak naprawdę zaleta GRXa nad zwykłymi napędami MTB. Przyglądam się napędom 1x w gravelach i wydaje się, że zamiast 40T z przodu lepsze byłoby minimum 44T i z tyłu po prostu dać kasetę 11-52 z MTB.
#gravel #rower
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zastanawiam się jaka jest tak naprawdę zaleta GRXa nad zwykłymi napędami MTB.


@zobq: Jak wstawisz klamki mtb na baranka?
  • Odpowiedz
gdzie pisałem o takiej operacji?


@zobq: Więc po co porównujesz te napędy skoro są do różnych rowerów i typów jazdy? Do tego jak dasz większą zębatkę na korbę i większą kasetę będą większe dziury w przełożeniach. I trzeba się zastanowić czy przerzutka GRX obsłuży 11-52 bez adaptera bo wątpię.
  • Odpowiedz
@4x80:

Więc po co porównujesz te napędy skoro są do różnych rowerów i typów jazdy?

Bo czemu nie? Widzę, że tutaj dostałem takie doświadczenie z elektrody xD

Już sam znalazłem informację, że żeby klamkomanetka shimano obsłużyła przerzutkę z MTB trzeba albo Di2 albo
  • Odpowiedz
Już sam znalazłem informację, że żeby klamkomanetka obsłużyła przerzutkę z MTB trzeba albo Di2 albo customowych adapterów.


Nie wiem jak klamka od GRX ma obsłużyć przerzutkę MTB poprzez Di2 i coś tu ta elektroda cię wprowadza w błąd, a adapter drogi i bez sensu. Na gravelu ratio w okolicach 1 w zupełności wystarcza na każdy teren.
@zobq:
  • Odpowiedz
Nie wiem jak klamka od GRX ma obsłużyć przerzutkę MTB poprzez Di2


@4x80: W sensie wiesz, że to nie zadziała czy po prostu nie słyszałeś o takiej kombinacji?

elektroda cię wprowadza w błąd

( ͡
  • Odpowiedz
W sensie wiesz, że to nie zadziała czy po prostu nie słyszałeś o takiej kombinacji?


In general, you can mix mountain bike and road bike Di2 components as long as the shifters are both from the same family, e.g. using GRX Di2 shifters paired to XT derailleurs or vice versa.

Nie wiedziałem, że w mtb jest elektryka. Ale sensu nadal nie widzę. ( ͡° ͜ʖ
  • Odpowiedz
Ale sensu nadal nie widzę. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No jak ty nie widzisz, to nic tylko zgłosić do moderatora, żeby zamknął temat ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Na kasecie 11-42 gravel ma w zupełności wystarczającą rozpiętość przełożeń.


@4x80: Przy bardziej szosowym zastosowaniu i z tarczą 40T przełożenie 363% może zawadzać.
  • Odpowiedz
Przy bardziej szosowym zastosowaniu i z tarczą 40T przełożenie 363% może zawadzać.


@zobq: W końcu się zdecyduj, chcesz tego gravela do gravelowych celów czy latać nim po szosie bo widzę o mtb już zapomniałeś. xD
  • Odpowiedz
@4x80:

W końcu się zdecyduj, chcesz tego gravela do gravelowych celów czy latać nim po szosie bo widzę o mtb już zapomniałeś. xD

Pytam, o możliwość używania elementów z napędów mtb na gravelach a ty się rzucasz jakbym ci matkę obrażał xD.

Zastanawiam się co zrobić żeby mieć rozpiętość biegów na gravelu 1x taką samą jak na gravelu 2x i tyle, straszne rzeczy po prostu xDDD. Wiem, że to pewnie
  • Odpowiedz
@zobq: Najprostszy sposób, ale i najdroższy to elektryka od Srama AXS. Szosowy miksuje sie bez problemu z MTB. GRX można sparować z kasetą 11-50 ale potrzebny do tego jest adapter przedłużający hak przerzutki. W Sramie można ewentualnie zmienić wózek przerzutki np na Garbaruka i wtedy też obsłuży kasete 10-50. Osobiście używam Srama Rivala za kasetą 11-46 i taka konfiguracja działa bez żadnych adapterów. Ogólnie pożenienie gratów MTB z grupami szosowymi
  • Odpowiedz