Wpis z mikrobloga

Już nawet nie wiem ile na tym save gram, bo wiele razy zostawiałem wszystko afk i patrzyłem po pracy czy tubylcy mnie nie zjedli. Pierwsze loty transportowe pełne załadunku wystartowały. Nawiasem mówiąc, szkoda że ilość potrzebnego paliwa do lotu nie wzrasta wraz z kolejnym zabranym ładunkiem. To by było (). Jest jedynie uzależnione od odległości.
Poleciałem w ten kosmos, jestem sobie, rozbudowuję stację kosmiczną rusztowaniem, żeby było gdzie budynki stawiać. Tworzę nowe blueprinty dla kosmosu. Ale zastanawiam się jak to w ogóle ogarnąć, a ten kto grał w Space Exploration pierwszy raz ten pewnie też się głowił. Co z czym, gdzie to ma iść teraz, jak to ogarnąć na orbitę, jak to przetworzyć do tego itd. Super przygoda, polecam każdemu rozwiązywanie takiego problemu XD
No ale trzeba by to wszystko zautomatyzować na sterownikach! () Nienawidzę sterowników w tej grze, nie wiem jak wy XD Kolej mam zrobioną w połowie na przekaźnikach i systemie logistycznym z otwieraniem i zamykaniem stacji kolejowych, a połowę klasycznie na ustawieniach pociągu, bo nie chce mi się przy tym siedzieć XD No ale kosmos trzeba będzie jakoś to ogarnąć i w kolejnym wpisie wytłumaczę moje zgrabne rozwiązanie. Może ktoś się zainspiruje. Dotychczas na wiki SE proponują takiego blueprinta. Ale brak tu automatyzacji. Trzeba samemu mówić mu czego potrzebujesz w kosmosie, żeby skrzynka złożyła zamówienie na powierzchni. Nie używałem go w praktyce bo pomysł mi się nie podoba, ale wydaje mi się, że nie da się płynnie kontrolować ilości zamówionych rzeczy. Jest to z góry ustawione przez ciebie, np.: Ustawiłem, żeby wysyłał 1k stali, to zapakuje 1k stali. Lipa. W sumie to mogę gadać głupoty :D. Zaraz odpalę gierkę i sprawdzę ten ich system.

Na zdjęciu poniżej moja baza w oddaleniu.
#factorio
Beniamin_Emanuel - Już nawet nie wiem ile na tym save gram, bo wiele razy zostawiałem...

źródło: comment_1627543668sYIM4jKdhHQTq7KAjL9axD.jpg

Pobierz
  • 8
@Stashqo: Mam dobrą wiadomość dla ciebie. Earendel, który jest twórcą tego moda, jakoś pół roku temu został zatrudniony przez nich do tworzenia gry :)
Nie przestał rozwijać i poprawiać moda, a dodatkowo przyczynia się do rozbudowywania podstawowej wersji gry, więc można oczekiwać podobnych tematów jak osobiste loty w kosmos, bez modów! ()
przyczynia się do rozbudowywania podstawowej wersji gry, więc można oczekiwać podobnych tematów jak osobiste loty w kosmos, bez modów!


@Beniamin_Emanuel: Myślę, że lepszym scenariuszem byłoby gdyby podstawka była taka jak teraz - to idealny fundament do rozbudowy gry przez mody. Wszystko jest spójne, a system modów bardzo elastyczny. Gdyby rozbudowali podstawkę to twórcy modów musieli uwzględnić więcej rzeczy (więcej ścieżek do podmiany, więcej pracy projektowej przy balansie itp). Mogłoby to też