Wpis z mikrobloga

Mam #!$%@?ą akcję. Od mniej-więcej miesiąca co kilka dni dostaję jakiś telefon z nieznanych numerów (za każdym razem z innego), gdzie osoba po drugiej stronie mówi, że oddzwania, bo ma ode mnie nieodebrane połączenie. Jedna z nich przysłała mi nawet screenshota ze swojego telefonu - faktycznie widać tam było mój numer. Innym razem dostałem standardowego SMS "Numer podany jako nadawca zakończył już rozmowę...".

Dzwoniłem do T-Mobile, w billingu nie ma żadnych połączeń pod te numery. Jedyne czego się dowiedziałem to to, że takie błędy czasami zdarzają się po stronie operatorów. Ale ja w ciągu ostatnich 5 dni miałem 3 takie przypadki, a w lipcu już 7. Ciągle czekam na jakąś odpowiedź na złożoną reklamację, ale nie nastawiam się na nic konkretnego.

Już zaczynam łapać schizę, że ktoś spoofuje mój numer, żeby wyłudzać pieniądze robiąc ze mnie słupa. Ja sam używam tego numeru od ponad 15 lat i nie ma opcji, żebym go zmienił.

Spotkaliście się kiedyś z czymś podobnym?

#tmobile #telefony #bezpieczenstwo ##!$%@?
Taguję też @ZaufanaTrzeciaStrona i @niebezpiecznik-pl
  • 28
  • Odpowiedz
@sowiq: wyglada na spoofing( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

ale przypomnij sobie czy to wszystko bylo w ramach jednego bts, tzn czy w jednym rejonie najczesciej przebywasz, moze to cos z siecia rzeczywiscie, ale warto zapytac tmobile czy byla proba wyrobienia duplikatu karty - w teorii stara powinna przestac dzialac ale zawsze moze sie jakis bug trafic, czy te osoby ktore
  • Odpowiedz
warto zapytac tmobile czy byla proba wyrobienia duplikatu karty - w teorii stara powinna przestac dzialac ale zawsze moze sie jakis bug trafic


@technocratus: pytałem - odpowiedzieli mi tak samo jak Ty - gdyby został wyrobiony duplikat, to stara karta przestałaby działać. Poza tym próbowałem sam dzwonić na swój numer - było zajęte ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A odpowiadając na inne pytania - tak, najczęściej jestem pod
  • Odpowiedz
@sowiq: jesli te numery co do ciebie oddzwaniaja zawsze sa zastrzezone i sa t rozne osoby czy firmy to byc moze w BTS cos jest #!$%@? - trzeba by sprawdzic w innym rejonie czy masz podobne sytuacje. moze w poblizu jest jakies centrum handlowe i tam maja wlasnego BTS, sytuacja dziwna, daj znac jak sie rozwiaze.
  • Odpowiedz
jesli te numery co do ciebie oddzwaniaja zawsze sa zastrzezone


@technocratus: żaden z nich nie był zastrzeżony. Miałem 5 połączeń, a do tego 2 SMS - jeden standardowy z sieci ("Numer do którego dzwoniłeś...") i drugi pisany ręcznie ("Nie mogę rozmawiać, proszę o SMS").

Sprawdziłem z jakich sieci były te numery, ale też niczego ciekawego nie znalazłem - 3 z Orange, 2 z Play, jeden z Plusa, jednego nie udało się
  • Odpowiedz
@sowiq: hmm ciekawe, nieznane numery to myslalem ze zastrzezone wtedy dziwnie - moze masz jakas aplikacje zainstalowana? zastanow sie nad tym co z twoim telefonem sie dzialo ostatnimi czasy, ktos obcy go uzywal? dostales jakis link dziwny? jestes dziennikarzem? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

dziwne bo operator powinien na billingu to wychwycic - byc moze to proba spoffingu ale dziwnie by to wygladalo moim zdaniem.

Jeśli chodzi jakieś
  • Odpowiedz
moze masz jakas aplikacje zainstalowana? zastanow sie nad tym co z twoim telefonem sie dzialo ostatnimi czasy, ktos obcy go uzywal? dostales jakis link dziwny? jestes dziennikarzem? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@technocratus: te połączenia nie wychodzą z moich urządzeń - byłyby wtedy widoczne na billingu, jak zresztą sam zauważyłeś :)

Akurat nie zapowiada się, żebym w najbliższym czasie wyjechał gdzieś na dłużej. A musiałby to być jakiś
  • Odpowiedz
@CerealKiller: niestety nie. Dostałem SMS o zamknięciu zgłoszenia w T-Mobile i w sumie na tym kontakt z ich strony się zakończył. A ja odebrałem jeszcze może ze 2-3 podobne telefony już jakiś czas temu i szczerze mówiąc zapomniałem o sprawie. Więc nie drążyłem co udało im się ustalić. Podejrzewam spoofing mojego numeru, ale nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć. Jeśli bardzo Cię interesuje co T-Mobile ustaliło, to mogę tam zadzwonić
  • Odpowiedz
@CerealKiller: przypomniało mi się dzisiaj o sprawie i zadzwoniłem do T-Mobile zapytać czego dowiedzieli się technicy. Dowiedziałem się, że zamknęli zgłoszenie, bo od czasu mojego zgłoszenia do chwili, kiedy zaczęli się nim zajmować minęło zbyt dużo czasu i nie mieli możliwości sprawdzić sprawy (podejrzewam, że automatycznie kasują im się logi). Więc jestem w miejscu startu, bo stanęło na tym, że jak sytuacja wydarzy się ponownie, to mam zgłosić ( ͡º
  • Odpowiedz
@hubix313: niestety (albo i stety) nic nowego nie ustaliłem, bo od tamtej pory nie miałem ani jednej takiej sytuacji.

Spotkałeś się z podobnym problemem?
  • Odpowiedz
@hubix313: tak jak pisałem w poście - babka na infolinii mi powiedziała, że czasami wynika to z błędu po stronie operatora. Ale jeśli sytuacja będzie się powtarzała to... witam w klubie ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@trawoolta: u mnie od dłuższego czasu spokój, wiec temat olałem już całkiem. Niczego się z T-Mobile nie dowiedziałem.

Używam CarPlay na bieżąco. Ale nie widzę korelacji czasowej pomiędzy jazdą autem a tymi telefonami. Czy ma to jakieś znaczenie?
  • Odpowiedz