Wpis z mikrobloga

Najcięższa konstrukcja w historii, jaka ma się niedługo oderwać od ziemi i wykonać kontrolowany lot naddźwiękowy z ogromnym statkiem kosmicznym na czubku przechodzi udane testy silników, a na tagu jakby cisza ( ͡° ͜ʖ ͡°)

W komentarzu wrzucam też zdjęcie static fire z wieżą integracyjną (8 segmentów już zamontowane) w kadrze.

#texasbocachica
#spacex
texas-holdem - Najcięższa konstrukcja w historii, jaka ma się niedługo oderwać od zie...

źródło: comment_1626799901CMv7Ajl3ewOztYdkuXqOE1.jpg

Pobierz
  • 42
  • Odpowiedz
@texas-holdem: ale o ile to bedzie ciezsze? Jak do tej pory do Saturn V byl najciezszy i najpotezniejszy.

Zatankowany na full zestaw SuperHeavy + Starship będzie cięższy niż cokolwiek, co kiedykolwiek latało na tej planecie.


Dalej niz na Ksiezyc to nie doleci. Kiedy start?
  • Odpowiedz
Ciekawostka dla śledzących tag: "superciężki system nośny" to oficjalna klasyfikacja rakiety, która zdolna jest do wyniesienia na orbitę okołoziemską superciężkiego ładunku, czyli takiego powyżej 50 ton. W historii tylko dwie rakiety wyniosły superciężki ładunek: Saturn V oraz radziecka Energia (testowy lot promu Buran*). Obecnie operacyjna jest tylko jedna superciężka rakieta, Falcon Heavy, która jednak nie miała nigdy okazji wynieść ładunku >50t.

*amerykańskie promy też przekraczały, oczywiście, 50 ton, lecz ich wyniesienia się
  • Odpowiedz
to czsmu bezos tak nje lata


@SPRAWDZANIE_IP: "Flagowe" silniki B.O., czyli BE-4, są właśnie na metalox, jak Raptory. Przy czym BE-4 jeszcze nigdzie nie poleciały. Z kolei priorytetem w przypadku New Sheparda nie jest maksymalna efektywność silnika, gdyż to nie jest orbitalna rakieta (nie wynosi ładunku).
  • Odpowiedz