Wpis z mikrobloga

Śmieszy mnie ten hejt na Arcanię, tak jakby PB było w stanie coś zrobić o wiele lepszego. xD
Arcania to taka se gra, rozwija fabułe Gothica, którego kontynuacji się chyba nigdy nie doczekamy, więc jak dla mnie dobre i to.
Gothic może i był dobry w swoich czasach, ale klepanie tego samego od 99 roku to chyba nie jest zbyt dobry plan rozwojowy.
#gothic
  • 22
@A_1_B_2_C_3: Była średniaczkiem z dość pretesktową fabułą, ale jedno trzeba jej oddać - próbowała coś zrobić z z umierającą już marką. Unowocześniła system walki tak żeby bardziej pasowała do wtedy nowych rozwiązań. I szczerze powiem walczyło się w tej grze nieźle, nie czułem drzazg wbijających się w palce jak przy grach PB.

Całość wywaliła się na twarz, bo koniec końców nikt nie dawał #!$%@? o głównego bohatera, a zadania poboczne były
@Tzui: jedną z przyczyn porażki była na pewno nadmierna liniowość, której w poprzednich częściach było stosunkowo niewiele i tego większość graczy oczekiwała też od nowej części serii. A tu dupa, niewiele wyborów fabularnych, przemieszczanie się pomiędzy kolejnymi odciętymi od siebie strefami zamiast otwartego świata. Jakoś to nie zagrało w kontekście marki Gothic
@Pesadelo: akurat fabuła czystego G2 też była pisana na kolanie, sami twórcy potwierdzili że pierwotnie miała wyglądać inaczej, ale że był hype na lotra to dodali smoki i na szybko kleili fabułę. Co w sumie widać bo klimat poszukiwaczy krążących po khorinis, paladynów w beznadziejnej sytuacji, zamkniętych w oblężonym zamku trochę gryzie się z dość sielankowym polowaniem na smoki.

Imo arcania miała fajny motyw, klasyczny bo klasyczny, ale dobry motyw zemsty.
@Kozikiewicz: Czy poprzednie gothici są nieliniowe to bym nie powiedział, bo niezależnie od wyboru gildii wszystko robisz tak samo, poza kilkoma sidequestami. W arcanii było podobnie tylko właśnie to zamknięcie świata sprawiało, że czułeś, że musisz iść tu i tu, bo gra cię dalej nie puści. A, że ta formuła była obecna przez całą grę to czułeś się jakby gra cię za rękę prowadziła. Gdyby była możliwość swobodnej eksploracji to ta
@Tzui:
Kolejne "Ale" to postacie npc i dialogi.
W Gothicu aż chciało się ich słuchać, dużo postaci miało za sobą jakąś historie. Czy to bardziej czy mniej ciekawą, ale potrafili sie wysłowić że tak powiem.

W Arcani nic takiego nie zapadło w pamięć. A grałem w nią dużo później niż ostatni raz w Gothica.
Ciężko mi wymienić chociaż 5 npców bo byli tak bezbarwni i papierowi.
Nie pamiętam np imienia tej
@Pesadelo: fakt G1 i G2NK, miały kapitalny dubbing (no może poza tymi ludźmi którzy w Nk mówili dwoma głosami). Dobór aktorów do ról, ale też to, ze ci aktorzy grali i po prostu nie czułeś że co 2 postać jest dubbingowana przez tego samego aktora (a tak było XD), To również przyczyniło się do takiej popularności gothica, bo jest po prostu porządnie zrobione i to właśnie jest ci w stanie "sprzedać:
@Tzui:
Myśle że po 3 razy każdego Gothica zrobiłem.
Arcanie tylko raz, ale za to w 2018 roku a Gothici dużo wcześniej.

Jak mówisz lokacje i czas ekranowy bohaterów jest ważny. W Arcani kończysz lokacje na 100% i finito, wszystko wyczyszczone. Do widzenia.
W Gothicu czasami co rozdział pojawiają się nowe questy u tych samych osób. Więc więcej masz z nimi styczności.

Kolejna ważna rzecz to otwartość świata i swoboda. W
@Vezz:
Gothic 3 w 2021 z content modem i różnymi quest packami jest już w pełni grywalny.
Owszem fabuła niskich lotów, ale jako otwarty świat Varant, Nordmar daje rade.
Drzewko umiejętności też fajnie rozbudowane, ja np miałem frajde grając w pancerzu Gońca Leśnego i wycinając wszystko łukiem z dachu chatek czy innych wzniesień :)
Gothic 3 w 2021 z content modem i różnymi quest packami jest już w pełni grywalny.


@Pesadelo: Czyli X lat po premierze z modami jest GRYWALNA co czyni G3 dobra gra? XDDD

Jakby Arcania wyszla od PB to tak jak pisalem, community by z automaty inaczej by na nia patrzylo i tez by MODY dostala.

Pomijam sam fakt, ze mowisz o juz ZMODOWANEJ PRZEZ COMMUNITY GRE (Bo PB taka swietna ze
@Vezz:
#!$%@? sie na siłe do tych umiejętności. Mimo że masz dużo więcej rzeczy do nauki niż w G1,G2 i Arcani razem wziętych.

Bijesz więcej z tego samego? No nie, bo musisz zdobyć lepszy łuk/miecz i nauczyć sie np mistrza w danej dziedzinie. Do tego przydatne skille jak Łowca Orków, parowanie tarczą (które dużo zwiększa defa) czy walka dwoma mieczami nie jest żadne uselles, pisząc takie rzeczy tylko pokazujesz że nie
@Pesadelo: XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Tak to skomentuje, bo inaczej takich bredni sie nie da
@Vezz:
Tak myślałem. Typowa ameba bez argumentów. Zawsze jest "XDDD albo wycieczki prywatne"

Na drugi raz zamiast stulać farmazony to zapoznaj się z tematem. I nie zgrywaj eksperta w grze w której spędziłeś mniej niż 10 godzin, bo po poziomie wypowiedzi tak właśnie jest.
Nie wie jak działa dana umiejętność i co oferuje ale kłapać ryjcem to pierwszy :)
@Pesadelo: Nie bede ci pisal argumentow bo widze, ze jestes #!$%@? betonem ktoremu nie mozna rzeczy wytlumaczyc. Betonem ktory piszac swoje "argumenty" przyznaje mi racje.

#!$%@? sie na siłe do tych umiejętności. Mimo że masz dużo więcej rzeczy do nauki niż w G1,G2 i Arcani razem wziętych.


@Pesadelo: No po #!$%@? wiecej XDDDDDD

Bijesz więcej z tego samego? No nie, bo musisz zdobyć lepszy łuk/miecz i nauczyć sie np mistrza
@Vezz:
Surowa to jest twoja inteligencja.
Włącz sobie tego Gothica i sprawdź w walce dwoma mieczami że combo z obrotem możesz robić tylko i wyłącznie podczas nauczenia się na mistrza. To jednak wzrastają same obrażenia czy jednak dochodzi "nowy ruch" bo o to chodzi?

Mag, łucznik, walka dwuręcznym i dwoma mieczami + tarcza. Dużo więcej kombinacji niż w G1 czy G2 gdzie wystarczy pakować w samą siłe i jeden rodzaj broni
@Pesadelo: Czemu ty tak porownujesz G3 do G2 ktory tez ma beznadziejny rozwoj postaci? XDDDDD

Model strzelania jest 100x lepszy niż w G2 gdzie niewidzialne strzały lecą uj wie gdzie. W G3 masz celownik a nie strzelanie na pałe. Więc łuk/kusza w starych Gothicach jest niepotrzebny.


No super, masz celownik. WOW. Zadna gra do tej pory go wczesniej nie miala. Game changer, 10/10 gra i system rozwoju postaci

Więc jak krytykujesz
@Vezz:
A widzisz jak jest otagowany temat? "GOTHIC" Więc logiczne że porównuje do innych gier z tej serii. Więc coś Ci się poebao chyba że Cię to dziwi.

Poza tym nie mówię że G3 ma najlepsze drzewko umiejętności ze wszystkich gier na rynku, tylko że ma najlepsze ze wszystkich Gothicków. Thats All.
@Pesadelo: Musze sie z @Vezz zgodzić progres w G3 nawet zmodowanym to potworek. Jeśli chodzi o skille walki to styl zawsze pozostaje taki sam niezależnie czy masz mistrza w walce dana bronią, czy dopiero zacząłeś. To psuje samą ideę progresu, bo ty będąc na 2137 poziomie walczysz dokładnie w taki sam sposób jak świeżo po odblokowaniu skilla, tylko bijesz za większe cyferki. Popatrz choćby na G1 czy G2 tam same animacje