Wpis z mikrobloga

ktoś wczoraj coś mądrego napisał i to powtórzę:

1) jest skowyt że trzeba wydłużyć wiek emerytalny
ale nikt nie chce zatrudniać 40, 50 latków
gdzie mają pracować do tej wydłużonej emerytury ?

2) jest skowyt że ludzie 50+ są zapóźnieni technologicznie na rynku pracy,
gdzie mają być doszkoleni w zawodach technicznych ?

3) i stały daily reminder - w pracach inżynierskich pracodawcy oczekują od ludzi zaczynających pracę kilka lat doświadczenia,
gdzie mają zacząć ci bez doświadczenia ?

#praca
  • 9
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@vilas: Zostawić zawody techniczne dla młodych skoro starzy już nie ogarniają. Starych zatrudnić w zawodach niewymagających kwalifikacji typu sieciówki.

A punkt trzeci to już polski krąg #!$%@? pt. "nie mam pracy, bo nie mam doświadczenia, bo nie mam pracy", a ty pomoże tylko reforma edukacji zacieśniająca biznes ze szkołami zamiast tworzyć klasy mundurowe czy disco polo.
@Maciejo94: statystyki unijne mówią o tym że tam jest 3% wolnych miejsc pracy a u nas 0.7%

statystycznie na rynku pracy

zobacz na rynek pracy - gdzie masz oferty ?
programiści
pracownicy budowy
ile jest tych ofert ?
policz je i podziel przez 16 mln miejsc pracy
gdzie setki ofert dla inżynierów, rysowników cad, pracowników biurowych, pracowników technicznych etc. ?
masz 2 branże co szukają - fizyczni pracownicy na produkcję lub
@vilas: ok, rozumiem, wiem o czym mowisz. Pracuje w Holandii jako inż mechanik, i tutaj, to ludzie (rekruterzy) sie dobijają do Ciebie na linkedin... czujesz sie jak ten programista15k w PL... A w PL - chcesz zmienic firme, branze, to od razu spadek zarobkow, Januszerka, slabe zarobki, daj Pan spokoj.

Moze przesadzasz z dwoma branzami, bo jeszcze wrzucilbym w to marketing i finanse. co daje lacznie 4 branze xD sukces :D
@Maciejo94: to co powiesz na to że jako inżynier dostałem kilka ofert w ciągu 2 lat:
- rysownik cad poniżej minimalnej krajowej
- weź kredyt i dokapitalizuj nam spółkę