Wpis z mikrobloga

Na #xboxseriesx technologia FPS Boost odblokowało 60 fpsów w Dark Souls 3.

Xbox sam odblokował klatkaż w grze third-party, a w międzyczasie Sony nie było w stanie zrobić tego w grze first-party na tym samym silniku, tak samo napisanej. #bloodborne #ps5

Lista podmiotów, które potrafią odblokować framerate w grach From Software:
- Xbox, główny konkurent Sony na rynku konsol domowych,
- Lance McDonald, jakiś modder z jutuba, odblokował w BB 60 klatek.

Lista podmiotów, które nie chcą albo nie potrafią odblokować framerate'u w grze From Software:
- Sony, właściciel gry.

Podsumowując: wielki Xbox, małe Sony. I tylko Bloodborne, Bloodborne żal.
  • 17
@Theos: Z tego co pamietam odblokowanie klatek nie było problemem w ds3, a raczej problem gubienia klatek przez grę po ich odblokowaniu związane z from software i ich silnikiem gry który takie gubienie klatek powoduje, dlatego lepiej jak te gry maja cap fpsow. Co do bb to tam chodziło o mechanikę gry bo cała fizyka jest pod 30 fpsow i gra była robiona tak żeby działała tylko w 30 fps. Krążą
Nie no, 60 klatek w grze sprzed 5 lat, ale osiągniecie xD


@Karol1337: no właśnie, a to i tak za dużo dla Sony.

Jaranie się takimi rzeczami i pisanie o „małym Sonym, wielkim Xboxie” to jakiś skrajny, krindżowy fanboyism jest


Trochę cringe'owe to jest wzięcie zwrotu wielki/mały dosłownie i uważanie, że to jaranie. Gościu, ten wpis krytykuję Sony, reszta to forma wyrazu.

że też wam się nie nudzą te wojenki xD
@dzeksondzekson: problem z BB był taki, że po odblokowaniu framerate'u gra przyspieszała dwukrotnie. Lance McDonald poradził sobie z tym korzystając z pewnego tweaku, który był zastosowany w patchu DS3 dla PS4 Pro. Po jego zastosowaniu gra działa bez problemów z odblokowanym klatkarzem.

Innymi słowy, upraszając: udało się to #!$%@?ąc grę tak samo jak był patchowany DS3.

Polecam filmy Lance'a McDonalda albo jego wywiad z Digital Foundry. Bez złośliwości, lepiej zobaczyć co
@Theos: a ja nadal czekam na 60 fps w Crash Team Racing i chyba się nie doczekam bo Activision ma #!$%@? ( ͡° ʖ̯ ͡°)


@Zales360: rok temu zakończyli pracę nad grą i było mówione, że next-gen-patcha nie będzie. Do tego Beenox pracuje przy COD-zie od paru miesięcy.

BTW, ja wolałbym patch ścinający czasy ładowania na PS5 niż 60 klatek, tak te czasy ładowania są słabe.
@Karol1337: Taka jest natura zamkniętych systemów jakimi są konsole. Kiedyś w ogóle nie było takich rzeczy jak FPS Boost i jak oryginalny developer nie zrobił patcha (albo nie miałeś złamanego systemu i zewnętrznego patcha zrobionego przez amatorów) to grałeś tylko tak, jak było to przewidziane oryginalnie.
@Theos: Z tego co kojarzę to z Bloodborne jest ten problem że kto inny robił grę a kto inny ma do niej prawa, więc From nawet jakby chciał to nie może zrobić patcha do nie swojej gry, a z kolei w Sony nie ma nikogo kto zna projekt i mógłby przy nim cokolwiek grzebać
Z tego co kojarzę to z Bloodborne jest ten problem że kto inny robił grę a kto inny ma do niej prawa, więc From nawet jakby chciał to nie może zrobić patcha do nie swojej gry, a z kolei w Sony nie ma nikogo kto zna projekt i mógłby przy nim cokolwiek grzebać


@Dave987654321: gra należy do Sony, grę robiło From Software (studio niezależne na zlecenie) razem z Studio Japan (Sony).
@Dave987654321 jak niema nikogo, przecież ten moder co napisał gotowy kod proponował Sony aby go wzięło od niego i wypuściło jako Patch.

Ta gra śmiga w odblokowanym FPS tylko że na przerobionych konsolach.

To nie jest kwestia że się nie da tylko że się nie chce.
@Medonix: Nie mówię że się nie da tylko z ich punktu widzenia więcej jest z tym #!$%@? niż to warte, zresztą konsolowcy jeszcze nie tak dawno cieszyli się z 20 FPS z tearingiem i twierdzili że tak jest lepiej niż na PC więc pewnie i tak nie docenią włożonej pracy.
Nawet jakby w 100% skorzystali z gotowca to by to swoje kosztowało bo potrzebne jest QA, trzeba sprawdzić calusieńką grę czy
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@mikorys: chyba nie wiesz w jakim temacie jest to argument, skoro uważasz go za słaby. XD

I co ma do tematu to, że DS3 jest popatchowane na PS5.
@Theos tym bardziej, że już raz tłumaczyłeś o co chodzi, pozwól że jeszcze raz mu napisze prościej bo niektórzy dalej nie czają.

@mikorys
Microsoft: Fani proszą o więcej klatek w Dark souls 3, po +-4 miesiącach dostają więcej klatek, nie tylko wykorzystując swój automatyczny system podbijania klatek ale także prosząc autorów gry o pomoc bo w tym przypadku trzeba było poprawić błędy. (Czyli dość sporo wysiłku).

Sony: Fani od kilku lat proszą