Wpis z mikrobloga

Kupiąc Fiata bravo w wersji T Jet 120KM / 150km, 2007-2008r, moge od razu zalozyc ze bede musiał dokladac 2500-3000 na wymiane podobno wadliwej skrzyni biegów?

Jesli tak jest, to moze lepiej w ogle nie myslec nad tym autem i te 3k przeznaczyc na cos innego?

#samochody #motoryzacja #fiat
  • 31
  • Odpowiedz
Nie wymiane skrzyni, tylko wymiane łożysk w oplowskiej skrzyni m32. Robisz to raz i masz spokój, a wysoce prawdopodobne, że kupisz auto z już zrobionymi łożyskami. Trzeba zwrócić uwage jak się skrzynia zachowuje i czy nie szumi.
Bardziej bym się przejmował automatyczną klimą niż m32, która jest w miare prostą i znaną skrzynią wśród mechaników.
  • Odpowiedz
@lastro: Multi jet 1.9 150KM skrzynia robiona już dwa razy :D jak ja tej Qrwy nienawidzę. Najbardziej wadliwa rzecz w tym aucie, na klimatyzację nie mogę narzekać działa dobrze i nie psuje się, za to zaczęło coś gwizdać mi auto podczas pierwszej minuty jazdy później już przestaje. Bravka jest u mnie już 4 lata rocznik 2007
  • Odpowiedz
w każdym samochodzie może coś się zwalić i kosztować parę tysi moim zdaniem kupić i mieć kasę na naprawę zwali się to naprawić i latać dalej


@Dejwi996: niby tak, tylko ze ta skrzynia skoro jest awaryjna to wydaje sie prawdopodobna do zwalenia. A ze jeszcze cos sie zepsuje chyba są takie same szanse jak w innym aucie

Multi jet 1.9 150KM skrzynia robiona już dwa razy :D jak ja tej Qrwy nienawidzę. Najbardziej wadliwa rzecz w tym
  • Odpowiedz
@lastro: Ceny już CI nie powiem bo coś jeszcze miałem wtedy robione, zaczął się psuć gdzieś tak po 180k kilometrów. Objawy jakie miałem to niektóre biegi nie chciały wskakiwać lub ciężko zaczęły to robić, musiałem sprzęgło puszczać i jeszcze raz wbijać bieg, wsteczny zaczął coś też skrzypieć. Ale mimo wszystko kocham to auto może temu, że przesiadłem się do niego z pandy która nawet wspomagania nie miała co dopiero mówić
Kulki - @lastro: Ceny już CI nie powiem bo coś jeszcze miałem wtedy robione, zaczął s...

źródło: comment_1625499532riaulw34T9svs06HdpRgrk.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Ceny już CI nie powiem bo coś jeszcze miałem wtedy robione, zaczął się psuć gdzieś tak po 180k kilometrów. Objawy jakie miałem to niektóre biegi nie chciały wskakiwać lub ciężko zaczęły to robić, musiałem sprzęgło puszczać i jeszcze raz wbijać bieg, wsteczny zaczął coś też skrzypieć.


@Kulki: Te 180k to pewnie przed pierwszą regeneracjią. A jak robiles ją drugi raz to ile km przejeździłeś?
  • Odpowiedz
@Dejwi996: Na grupach właściciele Bravo 2 z automatyczną klimą narzekają na wadliwe aktywatory klimy. Ich naprawa jest dość droga (z tego co pamietam to pisano o kwocie ponad 2k/3k) bo trzeba rozebrać pół samochodu i niewiele warsztatów w polsce podejmuje sie takich napraw.
  • Odpowiedz
@lastro: Jaka cena auta? W tym Twoim modelu jest automatyczna klima (bo w manualnej tego problemu nie ma)?
Generalnie to też nie ma co zakładać że to wszystko się zepsuje bo to tak na prawdę w każdym używanym aucie jest loteria, że coś drogiego może się zepsuć.
  • Odpowiedz
@lastro: mam poliftowego tjeta ze skrzynią fiatowską C635 od 3 lat. W tym czasie z rzeczy, które się posypały:
Maglownica (zaraz po kupnie auta, miała lekkie luzy) - 850 zł
Dwumasa, sprzegło, docisk - robota + części 4500 zł (w przedlifcie dwumasy chyba nie ma)
Piasty tylne - coś ponad 400 zł
Reszte co robiłem przez te 3 lata to standardowe rzeczy, które w każdym aucie się robi - oleje,
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@eternitowy-Bogdan chyba zeby kupowac tylko takiego co juz miał wymiebiane te łożyska? Albo moze wziac wersje 90km, byle nie muliła za bardzo i byla osczędniejsza zeby miec z tego jakis profit
  • Odpowiedz
@lastro: w sumie to bym wolał chyba wziąć takiego co ma skrzynie do roboty, utargować coś ze względu na skrzynie, zrobic potem i mieć pewność, że jest zrobione.
90 koni to muł straszny, po mieście może jeszcze, ale tylko tyle. Kupując wolnossącą benzyne wolałbym grande punto 1.4 95km starjet
  • Odpowiedz
@lastro: Ze zdjęć nikt Ci nie powie. Generalnie to golas, od handlarza. Jeden z najstarszych. Do sprawdzenia dół drzwi, ranty maski i klapy bagażnika, skrzynia, turbo, kolektor wydechowy, lakier, błędy w komputerze. Wydaje mi się, że wypalone przeciwmgielne (ale to może sie odbijać otoczenie)
  • Odpowiedz
Do sprawdzenia dół drzwi, ranty maski i klapy bagażnika, skrzynia, turbo, kolektor wydechowy, lakier, błędy w komputerze


@eternitowy-Bogdan: Sam teog nie sprawdze. Cos takiego sprawdzają na stacjach diagnostycznych? I czemu akurat wymienileś te rzeczy?
  • Odpowiedz
@lastro:
dół drzwi - do pewnego czasu pchali jakies dziwne uszczelki, które niektórym się zatykały i zatrzymywały wode w drzwiach
ranty maski i klapy bagażnika - prawie wszystkie mają nadjedzone ranty maski, nic strasznego ale pasuje sprawdzić jak bardzo. Ranty bagażnika to jak w każdym aucie może uszczelka ocierać
skrzynia - j/w łożyska
turbo - sprawdzić muszle czy nie pęknięta + standardowo jak w każdym uturbionym silniku czy nie trzeba regenerować/wymieniać
kolektor wydechowy - sprawdzić czy
  • Odpowiedz