Aktywne Wpisy
dontwolf +537
Część druga bitwy. 4 minuty znamienitej zabawy. Rumińskie pięści vs miętki rogal.
Byłoby szybciej jakbym zrobił szybciej. Cześć trzecia będzie może za pół roku
#heheszki #rumun #crossmemizm #blender
Byłoby szybciej jakbym zrobił szybciej. Cześć trzecia będzie może za pół roku
#heheszki #rumun #crossmemizm #blender
rales +179
tag do obserwowania --> #sredniasondazysejm
CZERWIEC 2024
1. Koalicja Obywatelska - 32,4% - 169 mandaty (⬆ 1,9%)
2. Prawo i Sprawiedliwość - 31,1% - 181 mandaty (⬆ 0,2%)
CZERWIEC 2024
1. Koalicja Obywatelska - 32,4% - 169 mandaty (⬆ 1,9%)
2. Prawo i Sprawiedliwość - 31,1% - 181 mandaty (⬆ 0,2%)
Dlatego też mam pytanie dotyczące redukcji biegów:
otóż, byłem uczony, że dojeżdżając na przykładowo 4 biegu do czerwonego światła, hamuję sobie samym hamulcem, potem wysprzęglam gdzieś przy tych jałowych obrotach, żeby silnik się nie zaczął dławić, a dopiero jak się zatrzymam wrzucam sobie luz - czyli hamuję bez redukcji.
Z kolei moja dziewczyna, która ma prawko troszkę dłużej ode mnie oraz jej ojciec w tej samej sytuacji robią redukcję nawet 4-3-2. Argumentują, że to hamowanie silnikiem.
No i teraz tak naprawdę pytanie: czy to w ogóle ma sens? Dla mnie to brzmi jak zużywanie co chwila sprzęgła i skrzyni biegów w trakcie jazdy po mieście. Czy mógłby mi to ktoś wytłumaczyć lub odesłać, gdzie znajdę odpowiedź?
#prawojazdy #motoryzacja #samochody
A dziewczyna oszczedza hamulce, meczy sprzeglo.
Jak obaj macie 2masy, jezdzic i obserwowac, jak dziewczynie szybciej znaczaco padnie sprzeglo to pewnie wyda wiecej na wymiane sprzegla niz ty na klocki i tarcze.
Ja robie jak ty, bo mam slabe juz sprzeglo, a klocki wymienie sam...
A dziewczyna jest nauczona starej szkoly, kiedy klocki to byl majatek, a sprzeglo wytrzymywalo
No i ciekawe, że stara szkoła, bo prawko robione jakieś 2-3 lata temu. Może jakiś starszy instruktor był czy coś. A oprócz sprzęgła, to skrzynia biegów nie zużywa się jakoś diametralnie od tego też?
- jeżeli czerwone sie dopiero włączyło to nie ma sensu zbijać biegów
- jeżeli jest szansa, że światło się zmieni/korek się ruszy w momencie dojechania do niego to warto zredukowac by nie musieć ruszać z 0
- jeżeli jest zima, śnieg to redukcja biegów i hamowanie silnikiem może uratować przed zbednymi poślizgami więc warto mieć to obcykane
1 - rozumiem
2 - Przecież ja jadąc na czwórce i hamując, mogę też bez problemu wrzucić np. dwójkę, żeby nie zatrzymywać się do zera, nie jestem uziemiony, że muszę się zatrzymać całkiem
3 - o widzisz, to jest fajny argument
Jeśli nauczysz się dobrze redukować biegi, z międzygazem, to sprzęgło tego totalnie nie odczuje. Ogółem wychodzisz na plus przy hamowaniu silnikiem.