Wpis z mikrobloga

@EnJoyyy:
Tak się zastanawiałem i po prawdzie widzę mały sens w próbowaniu "utrzymania" gry przy życiu w postaci jakichś drobnych DLC czy innych bzdetów.

Kto odszedł ten już nie wrócił i drobne poprawki i minuty contentu porozrzucane między miesiącami ich nie przyciągną.

Chyba lepiej było to wszystko zebrać do kupy - te darmowe DLC wraz z patchami i wszystko hurtem rzucić na raz przy pierwszym rozszerzeniu albo zaraz przed, żeby sobie
@slums: Nie zgadzam się z teza, ze kto odszedł już nie wróci. Ja skończyłam grę w grudniu na premiere. Minęło sporo czasu, ale jak wyjdzie jakieś fabularne dlc to z chęcią ponownie odpalę CP77 i myśle, ze nie jestem jedyna.
@slums: Szczerze powiedziawszy nie lubię takich stwierdzeń. Wiekszosc to ile? 60% czy 90%? Skad takie dane? Bo Tobie się tak wydaje, bo Ty byś nie wrócił? Kiedyś już była taka sytuacja, ze gra wypuściła DLC po długim czasie i wiekszosc graczy już jej nie odpaliła? Bo wiesz, Twoje przekonania nadal są Twoje i niekoniecznie musza mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości.
@kizimajaro:
Cykl życia dosłownie każdej gry SP AAA jako produktu jest bardzo podobny, w obecnych czasach można sobie bez problemu prześledzić statystyki chociażby na steam charts.
Oczywiście, nie odzwierciedlają one 100% odbiorców ale dalej jest to całkiem wymierna próba.

Chociażby kilka dla przykładu jak W3, Doom Eternal i jedna gra typu live service:
https://steamcharts.com/app/292030#All
https://steamcharts.com/app/782330#All
https://steamcharts.com/app/552500#All

W każdym przypadku od premiery następuje rychły spadek, który jest z reguły obojętny na pomniejsze
@slums: OK, w przypadku gier AAA single player gdzie są małe wstawki to jasne, ale CP planuje niby dwa duze DLC plus jest tez już kontrakt na serial z Netflixem (akurat animowany) co tez pewnie jak w Wiedźminie podbije grywalność. Tak czy siak taka żywotność gier SP :-) a multi raczej im się tu nie uda nigdy patrząc na to w jakim tempie teraz działają.
@kizimajaro:
Dlatego też mówię, że szkoda marnować siły na wszystkie te małe DLC i lepiej to wszystko podpiąc pod następny duży content i rzucić hurtem, żeby osiągnąc większy peak.

Co do multi - podobno nad tym pracuje osobny zespół, jakie teraz mają plany co do tego nie mam pojęcia ale na pewno to jest zbyt chodliwy finansowo temat, żeby go po prostu popuścić.
Pewnie się pojawi ale najprędzej pod koniec przyszłego