Wpis z mikrobloga

Jedną z rzeczy która imo mozna by bylo latwo zmodyfikować a dodała by grze wrażenia nieliniowości byłby "system zdarzeń" taki jak w RDR2.Przez to że każda poboczna aktywność (taka jak np.rozboje w toku)jest oznaczona na mapie gra traci na immersji i tym poczuciu nieliniowości wlasnie.Gracz biega od znacznika do znacznika co powoduje ze nie skupia sie tak jak powinien na otoczeniu.Nie lepiej byloby usunąc te wszystkie znaczniki z mapy i zrobić zeby np.konkretny rozbój odpalał sie kiedy gracz znajdzie sie w pobliżu?Nie wymaga to żadnej zmiany w contencie gry bo konkretne zdarzenia(tu akurat rozboje) sa juz w grze i przebiegaly by tak jak teraz.Taka prosta zmiana powodowalaby ze gracz mialby wrazenie ze dana scena faktycznie rozgrywa sie tu i teraz a nie "czeka" na niego az ten raczy sie pojawic w poblizu?Pomimo tego ze dzialaloby to prawie dokladnie tak samo jak teraz(dana scena dalej czekała by na gracza az ten pojawi sie w poblizu) to wrazenie byloby znacznie lepsze.Tak jak w rdr2 wiekszosc tych losowych zdarzeń i tak przypisana jest do konkretnego obszaru ale dzieki temu systemowi gra tworzy iluzje zywego swiata.
#cyberpunk2077
  • 20
  • Odpowiedz
@Czarna_ksiazka: a najlepsze jest to ze takie coś bylo juz w Wiedzminie 3 xD.Bylo oczywiscie na duzo mniejsza skale niz w RDR 2 ale bylo.Niektore mini-misje pojawialy sie dopiero wtedy jak gracz znalazl sie w poblizu np.placzace dziecko ktore wciaga nas w zasadzke bandytow w Novigradzie.Nwm czemu Redzi zamiast to rozwinac to #!$%@? to calkowicie xD.
  • Odpowiedz
@Simeonbarnaciakov:
wystarczyłoby stworzyć proste staty np. 4 gangów, które randomowo wałczyłyby pomiędzy sobą, gracz miałby wpływ kto ma przewagę
no ale do tego trza programistów, a nie tęczowe julki

( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Czarna_ksiazka: Nie no, były jakieś randomowe, co prawda bieda, bo dosłownie kilka, ale coś było. Nie wiem czy np misja z uratowaniem chłopka wojaka którego chcieli powiesić nie była losowym encounterem, tak jak spotkanie go później jako herszta szajki rozbójników, ale mogę się mylić, bo grałem dawno
  • Odpowiedz
@Czarna_ksiazka: znaczy bylo w wlasnie w takiej formie jak napisalem.Dalej byly przypisane do konkretnego miejsca ale odpalaly sie dopiero jak Gerwazy byl w poblizu.W Valen to byli np.bandyci co napadli na podroznych, na skellige gosc ktory udawal rannego po to zeby nas wciagnac w pulapke itd.
  • Odpowiedz
@Simeonbarnaciakov: wydaje mi się że to może być pod achivy robione, masz przecież serię osiągnięć plus jedno ''platynowe'' za wyczyszczenie wszystkich dzielnic, no i np na forach wiedźmina ludzie narzekali że w dwójce nie ma zaznaczonych gniazd potworów do zadań, więc dwie pieczenie. I są achivy co w dzisiejszych czasach jest podobno ważne, i gracze chcący zrobić na sto procent nie będą narzekać że nie mogą znaleźć, i muszą latać
  • Odpowiedz
@zacky: przeciez mozna zrobic z achivami tak jak wlasnie w GTA czy RDR.Zeby miec 100% musisz ukonczyc powiedzmy 20 takich "randomowych" eventow a nie wszystkie.Moim zdaniem na plus bo jak ktos zagra ponownie to zawsze moze cos nowego odkryc a tak cp ma prawie zerowa replay ability.
  • Odpowiedz
@Czarna_ksiazka: było tego od cholery i jeszcze trochę
raz jak ratujesz typa od zadźgania przez sprzedawców fisstechu
potem elfka której jak w jednej misji wyrżniesz jej oddział to wyskakuje przy którymś razie z losowo z mieczem na ciebie przy wejściu do novigradu
palący się dom i możliwość uratowania
misja z rogaczem co #!$%@? żarcie wieśniakom też się odpalała po wejściu na lokacje dopiero
  • Odpowiedz
@Simeonbarnaciakov: to o czym piszesz występuje w kategorii gwiazdek - te pojawiaja sie w okolicy o okreslonej porze dnia i gdy gracz jest w poblizu. nie znjadziesz ich na mapie. Poza tym jest trochę oskryptowanych zdarzeń, które nie są w żaden sposób oznaczone - maelstrom robiący blokadę z płonących aut czy kilka różnych najazdów jednych gangusów na pozycje drugich i strzelaniny
  • Odpowiedz
@pablo397: no tylko jak pisalem wczesniej ich ekspozycja jest tak mizerna ze dowiedzialem sie o ich istnieniu dopiero teraz(tych nieoznaczonych) a wydarzenia oznaczone z gwiazdka sa zbyt malo zroznicowane.Perazrzez to gracz ma wrazenie ze nie doswiadcza niczego zaskakujacego.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Simeonbarnaciakov: najpierw narzekasz że skanery ncpd są zbyt widoczne a potem że nieoznaczone wydarzenia gangów nie są zbyt widoczne.

Jak mieli to inaczej rozwiązać? W wiesku 3 czy RDR2 gracz przemieszcza się głównie szlakami i to wolniej niż rozpędzonym motocyklem po mieście. Umieścić przy takim szlaku jakiś event, że gościowa prosi o pomoc a tak naprawdę jest bandytka - łatwizna.

W GTA 5 miasto jest bardzo rozlane - ulice są szerokie, widoczność spora, ruch samochodowy nie przesłania obrazu - gracz jadąc samochodem widzi co się dzieje
  • Odpowiedz
@pablo397: ta tylko, że większość tych budynków to makiety - ładne na zewnątrz ale puste w środku
więc nie tak trudno jeśli chodzi o eksploracje - zresztą im więcej takich niespodzianek tym bardziej gracz zaczyna ich szukać i robi się hype na grę
jak masz wszystko na mapie to jest nudno i tyle
  • Odpowiedz
@SarahC: nie rozumiem co fakt bycia budynku makietą do tego, że przejeżdżając szybko motocyklem wąską ulicą, że za nim coś się dzieje?

więc nie tak trudno jeśli chodzi o eksploracje


ja mam odwrotne zdanie - miasto jest tak duże ale jednocześnie ciasne i przeładowane treścią, że trzeba się wysylić, żeby odnaleźć sekrety. Na pewno jest to trudniejsze do wykonania niż trakt, polana i młyn na skraju lasu, który naturalnie przyciąga uwagę gracza i sugeruje żeby tam zajrzeć w poszukiwaniu
  • Odpowiedz
@pablo397: wejdź sobie na genshin impact na mapę i zobacz jaki tam jest #!$%@? - i paradoksalnie ten #!$%@? to jest coś co gracze lubią. Dzięki temu mogą ekspolorować mapę przez setki godzin i im się nie nudzi
a co do zagadek - im trudniejsze tym lepsze i świetnie to widać na przykładzie Syberii tylko prawda jest taka, że nikomu się nie chce tego wymyślać, bo każda jedna "ciekawa" zagadka
  • Odpowiedz
@pablo397: przeciez w gta5 ten system rowniez dziala a gracz ma jeszcze wiecej mozliwosci poruszania sie niz w cp.Co to za argument z rozlanymi ulicami?Przeciez w gta5 tej jest mnostwo ciasnych ulic.Tak samo jest cp.Tez sa fragmenty "rozlane" jak i wlasnie takie skondensowane.
  • Odpowiedz