Wpis z mikrobloga

@mxmilian: Podstawowe kursy ITR, PS/SB, first aid (koszt jakieś 1200-1400 zł) jeszcze plus morskie świadectwo zdrowia (z badaniami jakoś 200 zł). 50 zl, i po 2 tygodniach masz książeczkę.
  • Odpowiedz
  • 0
@jmwaj Czy seamen book daje jakieś profity, poza tym, że spełnię wymagania klienta odnośnie posiadania? Wiem, że loty są na innej taryfie, ale czy coś jeszcze?
  • Odpowiedz
  • 0
@magnuss @jmwaj @kinesin1000 Dodam, że pytam jako laik, bo zawodowo nie zajmuje się statkami i nie mam wykształcenia kierunkowego, ale docierają do mojej firmy zlecenia z branży morskiej i staje się to coraz poważniejszym wątkiem. Jednak wcześniej nie miałem potrzeby przedstawiać dokumentów (poza platformami w.).
  • Odpowiedz
Wiem, że loty są na innej taryfie, ale czy coś jeszcze?


@mxmilian: niema lotów na innej taryfie. Jako marynarz możesz mieć bagaż 2x23 kg w cenie biletu ale to też zależy od linii lotniczej.
  • Odpowiedz
@mxmilian: Wrzucisz koszt uzyskania papierów w koszt inspekcji najwyżej, najgorszą kwestia jest tutaj tydzień wyjęty z życia bo musiałbyś siedzieć na kursach od 8 do 15
  • Odpowiedz
Dodam, że pytam jako laik, bo zawodowo nie zajmuje się statkami i nie mam wykształcenia kierunkowego, ale docierają do mojej firmy zlecenia z branży morskiej i staje się to coraz poważniejszym wątkiem. Jednak wcześniej nie miałem potrzeby przedstawiać dokumentów (poza platformami w.).


@mxmilian: a czego poszukują te firmy?
  • Odpowiedz
  • 1
@magnuss Właściciel statków transportowych zleca inspekcje pod kątem BWTS. Nie wszystkie statki są na terenie EU/EOG, gdzie łatwo mogę przejść immigration.
  • Odpowiedz
Właściciel statków transportowych zleca inspekcje pod kątem BWTS


@mxmilian: A co tam sprawdzacie? Wodę? Czy parametry techniczne systemu? Pytam bo już kilka lat korzystam a pierwszy raz słyszałem o inspekcji.
  • Odpowiedz
@mxmilian: To sprawdzacie pod kątem instalacji BWTS na statkach, którym zbliża się termin regulowanego wymogu tak? Prawdę mówiąc pierwszy raz słyszę o instalowaniu dodatkowych pomp balastowych w istniejących systemach. Czy firma, w której pracujesz szuka specjalistów z branży morskiej na kontrakty w Europie? Mieszkam na zachodzie europy i z chęcią bym się zainteresował tym tematem :)
  • Odpowiedz
  • 0
@magnuss Tak. Wczesniej realizowaliśmy projekty ze scrubberami.
Nie sądzę, żeby to było możliwe, bo jesteśmy jednym z podwykonawców innej firmy i czekamy na okruchy, które nam spadają ze stołu. Poza tym, tak jak pisałem wcześniej, nie zajmujemy się stricte inżynierią okrętową.
  • Odpowiedz
Na ile wchodzilbys na statek pierwszy raz słyszę żeby inspektor potrzebował książeczkę żeglarska zazwyczaj inspektorzy wchodzą jak do siebie pokazując tylko swoje ID No i oczywiście zależy od poziomu ISPS jaki znajduje się na statku.
  • Odpowiedz
@magnuss: Na statku, na którym byłem mieli instalować bwts. Przyjechała firma, która zrobiła skanowanie 3d pompowni, żeby było wiadomo jak to zmieścić.

W sumie to nie kumam po co ta instalacja, skoro statek pływał tylko po Bałtyku. Albo nie wiem czegoś o regulacjach.
  • Odpowiedz