@mxmilian: Podstawowe kursy ITR, PS/SB, first aid (koszt jakieś 1200-1400 zł) jeszcze plus morskie świadectwo zdrowia (z badaniami jakoś 200 zł). 50 zl, i po 2 tygodniach masz książeczkę.
@jmwaj Czy seamen book daje jakieś profity, poza tym, że spełnię wymagania klienta odnośnie posiadania? Wiem, że loty są na innej taryfie, ale czy coś jeszcze?
@magnuss @jmwaj @kinesin1000 Dodam, że pytam jako laik, bo zawodowo nie zajmuje się statkami i nie mam wykształcenia kierunkowego, ale docierają do mojej firmy zlecenia z branży morskiej i staje się to coraz poważniejszym wątkiem. Jednak wcześniej nie miałem potrzeby przedstawiać dokumentów (poza platformami w.).
@mxmilian: Wrzucisz koszt uzyskania papierów w koszt inspekcji najwyżej, najgorszą kwestia jest tutaj tydzień wyjęty z życia bo musiałbyś siedzieć na kursach od 8 do 15
Dodam, że pytam jako laik, bo zawodowo nie zajmuje się statkami i nie mam wykształcenia kierunkowego, ale docierają do mojej firmy zlecenia z branży morskiej i staje się to coraz poważniejszym wątkiem. Jednak wcześniej nie miałem potrzeby przedstawiać dokumentów (poza platformami w.).
@magnuss Właściciel statków transportowych zleca inspekcje pod kątem BWTS. Nie wszystkie statki są na terenie EU/EOG, gdzie łatwo mogę przejść immigration.
@mxmilian: To sprawdzacie pod kątem instalacji BWTS na statkach, którym zbliża się termin regulowanego wymogu tak? Prawdę mówiąc pierwszy raz słyszę o instalowaniu dodatkowych pomp balastowych w istniejących systemach. Czy firma, w której pracujesz szuka specjalistów z branży morskiej na kontrakty w Europie? Mieszkam na zachodzie europy i z chęcią bym się zainteresował tym tematem :)
@magnuss Tak. Wczesniej realizowaliśmy projekty ze scrubberami. Nie sądzę, żeby to było możliwe, bo jesteśmy jednym z podwykonawców innej firmy i czekamy na okruchy, które nam spadają ze stołu. Poza tym, tak jak pisałem wcześniej, nie zajmujemy się stricte inżynierią okrętową.
Na ile wchodzilbys na statek pierwszy raz słyszę żeby inspektor potrzebował książeczkę żeglarska zazwyczaj inspektorzy wchodzą jak do siebie pokazując tylko swoje ID No i oczywiście zależy od poziomu ISPS jaki znajduje się na statku.
@magnuss: Na statku, na którym byłem mieli instalować bwts. Przyjechała firma, która zrobiła skanowanie 3d pompowni, żeby było wiadomo jak to zmieścić.
W sumie to nie kumam po co ta instalacja, skoro statek pływał tylko po Bałtyku. Albo nie wiem czegoś o regulacjach.
Jak wyrobić ten papier?
#zegluga #zeglarstwo #statki #przodstatku #seamen #marynarz #pytaniedoeksperta
@mxmilian: niema lotów na innej taryfie. Jako marynarz możesz mieć bagaż 2x23 kg w cenie biletu ale to też zależy od linii lotniczej.
@mxmilian: a czego poszukują te firmy?
@mxmilian: A co tam sprawdzacie? Wodę? Czy parametry techniczne systemu? Pytam bo już kilka lat korzystam a pierwszy raz słyszałem o inspekcji.
Nie sądzę, żeby to było możliwe, bo jesteśmy jednym z podwykonawców innej firmy i czekamy na okruchy, które nam spadają ze stołu. Poza tym, tak jak pisałem wcześniej, nie zajmujemy się stricte inżynierią okrętową.
W sumie to nie kumam po co ta instalacja, skoro statek pływał tylko po Bałtyku. Albo nie wiem czegoś o regulacjach.