Wpis z mikrobloga

@kapitan_knur: i jeszcze ten tekst " działa, ale ja nie nabijałem, bo nie używam" to skąd do #!$%@? pana wiesz że działa, skoro nawet jej nie nabijałeś XD? I tak po 5 latach bez czynnika w układzie i rozszczelniona to jest sprężarka do #!$%@?, a skraplacz tak zardzewiały że i tak zaraz go #!$%@? strzeli
  • Odpowiedz
żenująca jest próba naciągnięcia kogoś wciskając mu, że hermetyczny układ wymaga dobijania co jakiś okres czasu.


@kapitan_knur:
A to nie jest tak, że taka instalacja nie jest idealnie szczelna? Z tego co mi tłumaczono to co kilka lat trzeba kontrolować poziom tego płynu i dobijać.
  • Odpowiedz
@kapitan_knur: ja w 15-letnim aucie (po tacie) musiałem nabić, uszkodzenia nie było.
Z drugej strony nie opłaca się naprawiać auta przed sprzedażą, a jeśli ktoś naprawia to po łebkach.
Lepiej kupić popsute i naprawić na takim poziomie, jak ci pasuje.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Kriton: jak drogi? kilo kosztuje z 200-300, zależy gdzie szukasz. do standardowych aut typu te a4 wchodzi 400-600g czynnika. Jak to jest drogo to ja nie wiem co powiesz o wymianie rozrządu
  • Odpowiedz
@twinzpl
@Kriton Uściślijmy, bo są 2 (poza Mercedesem, który stosuje CO2) czynniki- stary 134a, stosowany do 2012 roku i on jest "tani"- w zwykłym warsztacie zapłacisz 30zł/100g. Natomiast w autach wyprodukowanych od 2012 UE nakazała stosować 1234yf, który już kosztuje 150zł/100g. A ile czynnika wchodzi do auta to różnie, w moim np. są to okolice 700g. Swoją drogą, auto z 2002, klima niby szczelna i chłodzi elegancko- sprawdzpałem, sprężarka się
  • Odpowiedz
żenująca jest próba naciągnięcia kogoś wciskając mu, że hermetyczny układ wymaga dobijania co jakiś okres czasu

@kapitan_knur: z tym to akurat nie do końca, bo hermetyczny to jest on przez pierwsze 5 lat. Uszczelnienia się zużywają zarówno w spreżarce i reszcie instalacji i w starszych autach zawsze będzie ubywać lekko czynnika aż po 3-4 latach się skończy. Na kilka aut w domu nie miałem nigdy takiego, w którym byłby cały
  • Odpowiedz
@SpokojnyPan: przy samym zapinaniu i odpinaniu przewodów do maszyny w polskę idzie ok 50g... ja rozumiem, o czym piszesz, ale w opisie była jawna próba sprzedania komuś kitu 'do nabicia' w niesprawnej instalacji.
  • Odpowiedz
Po 9 latach użytkowania samochodu nie musiałem jeszcze nabijać klimy. Co jakiś czas tylko ozonowanie.

@kurcik777: powinno się wymieniać co rok-dwa bo wymienia się też olej razem z czynnikiem. Zatrzesz w końcu sprężarkę, i wymienisz cały układ za kilka tysięcy bo zarypiesz go opiłkami i będzie ci nową sprężarkę zajeżdżał w moment. To tak jakbyś 9 lat nie wymieniał oleju w silniku.
  • Odpowiedz