Wpis z mikrobloga

Cześć, auto mi przerywa w zakresie 1-2 tys. RPM, ale tylko na ciepłym silniku. Wymieniałem już świece i pomogło na krótką metę (ok. 80km). Pomierzylem uzwojenia pierwotne creek wn, niestety póki co tylko multimetrem, wszystkie wartości były rzędu 1.2 oma.
Pomierzylem również uzwojenie wtórne: 3x 7.1k omów i 1x 6.89k omów. Z tym, że było to mierzone ok. 15 min od wyłączenia gorącego silnika (trochę wystygł).

Czy przy tych wartościach można założyć, że cewka wn jest do wymiany? Niestety nie udało mi się odnaleźć karty katalogowej cewki, nie wiem jaka rezystancja jest właściwa, ale ta wydaje się odbiegać od pozostałych.
Dziski( ͡° ͜ʖ ͡°)
#mechanikasamochodowa #motoryzacja #elektronika
  • 16
@BardzoWyimaginowanyNick: dobrze byłoby wpiąć się pod obd2, nawet takim prostym adapterem pod elm327 i zobaczyć na którym cylindrze wypadają zapłony

Wtedy możesz zamienić cewki miejscami i już wiesz czy to na pewno cewka - a może problem jest na różnych cylindrach i to wcale nie układ zapłonowy, a równie dobrze np. czujnik ciśnienia paliwa
@BardzoWyimaginowanyNick: Miałem podobny objaw kiedyś w Fordzie Escorcie, też 1.6 L 16V. Przerywanie tylko w pewnym zakresie obrotów, żadnych błędów, z czasem ciężko było w ogóle odpalić. Trochę się z tym bujałem, bo podejrzane są oczywiście świece, zapłon albo czujnik położenia wału. Koniec końców okazało się że to zupełnie zasyfiona pompa paliwa była do wymiany. Sprawdzić można to pośrednio tak: odpinasz przewody paliwowe a druga osoba przekręca kluczyk tak, żeby pompa
@BardzoWyimaginowanyNick no ja bym mimo wszystko cewki obstawiał, szczególnie w reno, w moim 2.0 tak samo było, każda cewka te same wartości ale jednak jedna miała uszkodzenie na obudowie i przebijało, nowe kosztują około 58zl za sztukę najlepiej Beru brać. Można na początek jedna kupić i podmieniać po kolei ( ͡º ͜ʖ͡º)